Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Проблема соціалізації особистості в педагогічній теорії і практиці України в 20-ті роки ХХ століття

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Новгородський, Руслан Григорович
dc.date.accessioned 2024-01-22T12:40:52Z
dc.date.available 2024-01-22T12:40:52Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Новгородський, Руслан Григорович. Проблема соціалізації особистості в педагогічній теорії і практиці України в 20-ті роки ХХ століття : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / Новгородський Руслан Григорович ; наук. керівник Коваленко Євгенія Іванівна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2009. – 300 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43671
dc.description.abstract У дисертації здійснено цілісний науковий аналіз становлення основних концептуальних та теоретико-методичних підходів вітчизняних педагогів до проблеми соціалізації особистості в педагогічній теорії та практиці України у 20-ті роки ХХ століття. На основі вивчення широкої джерельної бази розкрито сутність соціалізації як педагогічного феномена; виявлено витоки становлення та розвитку ідей соціалізації учнівської молоді в досліджуваний період; систематизовано погляди українських учених (С. Ананьїна, С. Арнаутова Г. Ващенка, Б. Грінченка, М. Грушевського, О. Залужного, Г. Лубенця, О. Музиченка, І. Огієнка, С. Русової, Я. Ряппо, М. Скрипника, І. Соколянського, І. Стешенка, Я. Чепіги та ін.) на проблему соціалізації учнівської молоді; виділено провідні ідеї, завдання та зміст соціалізації, проаналізовано форми й методи соціалізації в закладах соціального виховання; актуалізовано основні соціально-педагогічні ідеї 20-х років ХХ століття в сучасних умовах реформування освітньої галузі. До наукового обігу введено значну кількість невідомих і маловідомих документів та архівних джерел із проблеми соціалізації особистості. uk
dc.description.abstract The research defines the integral scientific analysis of formation of basic conceptual theoretical and methodological approaches of home pedagogues to socialization of personality in pedagogical theory and practice of Ukraine in the 20th of the 20th century. On the basis of investigation of a large number of sources the author reveals the essence of socialization as a pedagogical phenomenon, formation and development of the idea of socialization of the school youth in the period under investigation. He systematizes the views of Ukrainian scholars (S. Ananiin, C. Arnautov, B. Grinchenko, O. Zaluzhnyi, G. Lubenets, A. Makarenko, O. Muzychenko, M. Skrypnyk, I. Sokolianskyi, S. Rusova, J. Riappo, J. Chepiga and others ) on the problem of socialization; points out major ideas, tasks and the content of socialization; analyzes forms and methods of socialization in the institutions of social education. Major social and pedagogical ideas of the 20th years of the 20th century are actualized for the present-day conditions of the educational reform. Considerable number of unknown and little known documents and archival sources are introduced to scientific circulation. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject соціалізація uk
dc.subject соціальне виховання uk
dc.subject педагогізація сім’ї uk
dc.subject націоналізація освіти uk
dc.subject політизація освіти uk
dc.subject колектив uk
dc.subject єдина трудова школа uk
dc.subject дитячий будинок uk
dc.subject дитячий майданчик uk
dc.subject форми та методи соціального виховання uk
dc.subject socialization uk
dc.subject social education uk
dc.subject family education uk
dc.subject nationalization of education uk
dc.subject politicization of education uk
dc.subject collective uk
dc.subject unitary labor school uk
dc.subject children’s home uk
dc.subject children’s playground uk
dc.subject forms and methods of social education uk
dc.title Проблема соціалізації особистості в педагогічній теорії і практиці України в 20-ті роки ХХ століття uk
dc.title.alternative The problem of socialization of an individual in the Pedagogical theory and practice of Ukraine in the 20th of the XX-th century uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 37(477)(09)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу