У статті йде мова про функціональну асиметрію головного мозку, особливості організації психічної діяльності у ліворуких та праворуких індивідів. Висвітлено поняття «ліворукість» та «лівацтво», говориться про історичний розвиток людства від правопівкульного типу організації первісного суспільства до сучасного
лівопівкульного. Також у статті вказуються терміни визначення провідної руки, говориться про взаємозв'язок правої та лівої півкулі, їхній вплив на розвиток мовлення дитини на основі досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених. Висвітлено особливості організації психічних процесів у заїкуватих ліворуких та праворуких індивідів, охарактеризовано загальні міжпівкульні відмінності, властиві більшості людей, а також індивідуальні особливості право- та лівопівкульних людей.
В статье идет речь о функциональной асимметрии головного мозга, особенностях организации психической деятельности у левшей и правшей. Освещены понятие «леворукость» и «левачество», говорится об историческом развитии человечества от правополушарного типа организации первобытного общества к современному левополушарному. Также в статье описано сроки определения ведущей руки, взаимосвязь правого и левого полушарий, их влияние на развитие речи ребенка (на основе исследований отечественных и зарубежных ученых). Освещены особенности организации психических процессов у заикающихся леворуких и праворуких
20 индивидов, охарактеризованы общие межполушарные различия, свойственные большинству людей, а также индивидуальные особенности право- и левополушарных личностей.
The article deals with the functional asymmetry of the brain and the peculiarities of the organization of mental activity in left-handed and right-handed persons. The concept of "Left-handedness" and " leftwardness", the historical development of society from the right-handed type of organization of the primitive society to the modern left-half are covered. Also, the article deals with the terms of determining the dominant hand, the relationship between the right and left hemisphere, their influence on the development of the child's speech based on the research of domestic and foreign scientists. The peculiarities of the organization of mental processes in stubborn left-handed and right-handed individuals are highlighted, general inter-tension differences, characteristic of most people, as well as individual features of the right and left-handed people are described.