Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості вивчення властивостей геометричних фігур у початкових класах

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Чайченко, Валентина Федорівна
dc.contributor.author Ляшова, Надія Миколаївна
dc.date.accessioned 2024-01-19T11:16:51Z
dc.date.available 2024-01-19T11:16:51Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Чайченко, В. Ф. Особливості вивчення властивостей геометричних фігур у початкових класах / В. Ф. Чайченко, Н. М. Ляшова // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Ліра-К, 2023. – Випуск 5 (2-2023). – С. 199-207. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43636
dc.description.abstract Тема та зміст статті зумовлені сучасними вимогами щодо якості українських освітніх матеріалів, зокрема підручників Нової української школи. Аналіз сучасних підручників математики для початкових класів показав порушення принципу системності і послідовності викладення геометричного матеріалу. Звернено увагу на те, що навчання здійснюється у послідовності, відповідної методичному розвитку науки (від «геометрії вимірювань» до «геометрії форми»), в той час, як розвиток геометричних операцій у молодших школярів прямує у протилежному напрямку, тобто перші геометричні операції в учнів є якісними, а не кількісними. Замало уваги приділяється чисто геометричному змісту фігур (побудові, розкладанню на частини) як основи для вивчення геометричного матеріалу в наступних ланках освіти. У статті запропоновано шляхи виправлення методичних недоліків, які мають місце у змісті викладу геометричного матеріалу в сучасних підручниках Нової української школи. uk
dc.description.abstract The topic and content of the article are determined by the modern requirements for the quality of Ukrainian educational materials, in particular, textbooks of the New Ukrainian School. The analysis of modern primary school mathematics textbooks has shown a violation of the principle of systematic and consistent presentation of geometric material. It is emphasized that teaching is carried out in a sequence corresponding to the methodological development of science (from "geometry of measurements"; to "geometry of shape"), while the development of geometric operations in younger students goes in the opposite direction, that is, the first geometric operations of students are qualitative, not quantitative. Not enough attention is paid to the purely geometric content of figures (construction, decomposition into parts) as a basis for studying geometric material in the following levels of education. The article suggests ways to correct the methodological shortcomings that exist in the content of the presentation of geometric material in modern textbooks of the New Ukrainian School. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Ліра-К uk
dc.subject геометричний матеріал uk
dc.subject початкова школа uk
dc.subject навчальний процес uk
dc.subject геометричні поняття uk
dc.subject геометричні фігури uk
dc.subject величина uk
dc.subject вимірювання uk
dc.subject методика навчання uk
dc.subject geometric material uk
dc.subject primary school uk
dc.subject educational process uk
dc.subject geometrical concepts uk
dc.subject geometric shapes uk
dc.subject size uk
dc.subject dimensions uk
dc.subject methods of teaching uk
dc.title Особливості вивчення властивостей геометричних фігур у початкових класах uk
dc.title.alternative Features of studying the properties of geometric shapes in primary school uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373.3.016:514
dc.identifier.doi 10.31392/ONP.2786-6890.5(2).2023.20


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics