Метою даного дослідження є вивчення теоретичних основ проблеми готовності психологів до корекційно-відновлювальної роботи, вивчення сутності таких понять як: «готовність», «психологічна готовність», «корекційно-відновлювальна робота». Завданнями дослідження є аналіз існуючих підходів до визначення сутності готовності до професійної діяльності, узагальнення напрацювань дослідників щодо розуміння поняття готовності психолога до корекційно-відновлювальної роботи. У
статті розглянуто сутність понять «готовність», як багатогранного конструкту, що включає в себе аспекти якостей особистості (мотивація, вольові та емоційні характеристики), аспекти психологічного стану, аспекти спрямованості на дію. Встановлено взаємозв’язок між готовністю та результативністю. Розглянуто підходи щодо змісту поняття «готовність до професійної діяльності», окреслено специфіку
готовності до професійної діяльності психолога. Запропоновано авторське бачення сутності поняття «готовність до виконання професійної діяльності». Охарактеризовано готовність до професійної діяльності психолога у розрізі корекційно-відновлювальної роботи, як таку, де компонента спрямованості психолога на роботу відіграє ключову роль. Звернено увагу, на методи, які можуть використовуватися у процесі корекційно-відновлювальної роботи. Розглянуто особливості корекційно-відновлювальної роботи з людьми, що постраждали від війни.
The purpose of this study is to study the theoretical foundations of the problem of the readiness of psychologists for correctional and restorative work, to study the essence of such concepts as "readiness", "psychological readiness", "corrective and restorative work". The tasks of the research are the analysis of existing approaches to determining the essence of readiness for professional activity, the generalization of researchers; efforts to understand the concept of a psychologists readiness for correctional and restorative work. The article examines the essence of the concept of "readiness", as a multifaceted construct, which includes aspects of personality qualities (motivation, volitional and emotional characteristics), aspects of psychological state, aspects of orientation to action. The relationship between readiness and performance has been established. Approaches to the content of the concept of "readiness for professional activity", are considered, the specifics of readiness for the professional activity of a psychologist are outlined. The authors vision of the essence of the concept of "readiness to perform professional activity"; is offered. The readiness for the professional activities of a psychologist in the context of correctional and restorative work is characterized as such, where the component of the psychologists focus on work plays a key role. Attention is drawn to the methods that can be used in the process of corrective and restorative work. The features of correctional and restorative work with people affected by the war are
considered.