Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Специфіка професійної спрямованості школярів у сфері екології та її вплив на формування професійних планів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Митник, Олександр Якович
dc.date.accessioned 2024-01-19T11:00:47Z
dc.date.available 2024-01-19T11:00:47Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Митник, О. Я. Специфіка професійної спрямованості школярів у сфері екології та її вплив на формування професійних планів / О. Я. Митник // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова ; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Ліра-К, 2023. – Випуск 5 (2-2023). – С. 152-158. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43628
dc.description.abstract Визначено, що основними завданнями формування у старшокласників професійних планів є забезпечення їх систематизованими уявленнями про себе та розвиток вміння співвідносити ці знання із вимогами будь-якої професії. З цією метою було організовано факультативний курс, особлива роль під час якого належала професійним пробам учнів старших класів у сфері «людина – природа», які полягали у вивченні будови теплиць і парників, а потім спорудженні їх на пришкільній ділянці та з допомогою батьків під час літніх канікул. З метою формування у молодших школярів усвідомленого уявлення про світ і професії, соціально цінні якості, які необхідні для будь-якої професійної сфери, власний образ «Я», їм було запропоновано такі види діяльності з екологічним змістом: знайомство з професіями (садівник, еколог, фермер тощо), трудові проби (вирощування рослин та догляд за ними, виконання рослинних орнаментів, подорож на зелену планету за лікарськими рослинами та ін.). Констатується, що більшість учнів початкових класів вважають важливими для будь-якої професії знання своєї справи, працьовитість, бажання здобувати нові знання і навички. Для учнів середніх класів корисною для актуалізації професійного самовизначення є організація спеціальних класних години, на яких поєднувались теоретичні та практичні заняття, аналізувались вимоги професій, умови праці та якості, які необхідні для спеціаліста кожної з них, що допомає їм співвіднести зі своїми власними інтересами й схильностями. uk
dc.description.abstract It has been determined that the main tasks of forming professional plans for high school students are to provide them with systematic ideas about themselves and to develop the ability to correlate this knowledge with the requirements of any profession. To this end, an optional course was organised, with a special role for senior pupils in the human-nature sector, which involved studying the structure of greenhouses and hotbeds and then building them on the school grounds with the help of their parents during the summer holidays. In order to form a conscious view of the world and professions, socially valuable qualities necessary for any professional field, and their own self-image, junior pupils were of ered the following activities with environmental content: introduction to professions (gardener, ecologist, farmer, etc.), work tests (growing and caring for plants, making plant ornaments, travelling to a green planet to collect medicinal plants, etc.) It is stated that the majority of primary school students consider knowledge of their profession, hard work, and the desire to acquire new knowledge and skills to be important for any profession. For middle school students, it is useful to organise special class hours that combine theoretical and practical classes, analyse the requirements of professions, working conditions and qualities necessary for a specialist in each profession, which helps them to relate to their own interests and aptitudes. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Ліра-К uk
dc.subject професійна спрямованість uk
dc.subject школярі uk
dc.subject сфера екології uk
dc.subject формування uk
dc.subject професійний план uk
dc.subject professional orientation uk
dc.subject schoolchildren uk
dc.subject the field of ecology uk
dc.subject formation uk
dc.subject professional plan uk
dc.title Специфіка професійної спрямованості школярів у сфері екології та її вплив на формування професійних планів uk
dc.title.alternative Specificity of the professional orientation of school students in the sphere of environment and its influence on the formation of professional plans uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 159.947:355.01
dc.identifier.doi 10.31392/ONP.2786-6890.5(2).2023.15


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу