Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування наукового світогляду в ХІХ столітті та інтегративні процеси в науці

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Матвієнко, Олена Валеріївна
dc.contributor.author Ведмеденко, Наталія Олексіївна
dc.date.accessioned 2024-01-19T10:48:04Z
dc.date.available 2024-01-19T10:48:04Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Матвієнко, О. В. Формування наукового світогляду в ХІХ столітті та інтегративні процеси в науці / О. В. Матвієнко, Н. О. Ведмеденко // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова ; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Ліра-К, 2023. – Випуск 5 (2-2023). – С. 135-143. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43626
dc.description.abstract У статті зосереджено увагу на питанні професійної етики вченого, яке має велике значення, оскільки своїми дослідженнями вчений змінює та трансформує суспільство, що дає конкретні орієнтири для подальшого науково-технічного розвитку. Цивілізоване суспільство, яке складається з активних і свідомих громадян, прислухається до слів, порад і пропозицій науковців. У статті розглядаються інтегровані процеси в науці та відмінність наукового світогляду від загальноприйнятого у ХІХ ст. У статті обговорюється історія розвитку науки, а також історія конфлікту та зміни конкуруючих дослідницьких програм, які відбуваються в результаті їхньої евристичної сили в інтерпретації емпіричних даних, у передбаченні майбутнього розвитку науки та в обороні поля. Аналіз наукової літератури дозволив зробити висновок, що волевільне та свідомо налаштоване високоосвічене українство, зусиллями якого імплементовувався кращий європейський досвід, повсякчас дбало про формування наступної всебічно розвиненої генерації, яка б стала їм достойною заміною. Поліваріантність розвитку проукраїнської вищої освіти торкалася кращих освітньо-наукових традицій носіїв європейської культури та досвіду. Виходячи з цього, варто зазначити, що питання про світогляд не може бути вирішене, якщо поставити його в абстрактно-загальному вигляді, тобто поза історією його розвитку. uk
dc.description.abstract The article focuses on the issue of the scientist's professional ethics, which is of great importance, because the scientist changes and transforms society with his research, which provides concrete guidelines for further scientific and technical development. A civilized society, which consists of active and conscious citizens, listens to the words, advice and suggestions of scientists. The article examines integrated processes in science and the dif erence between the scientific worldview and the one generally accepted in the 19th century. The article discusses the history of the development of science, as well as the history of conflict and change of competing research programs that occur as a result of their heuristic power in interpreting empirical data, in predicting the future development of science, and in defending the field. The analysis of the scientific literature made it possible to conclude that the strong-willed and consciously-minded highly educated Ukrainians, whose ef orts implemented the best European experience, always took care of the formation of the next comprehensively developed generation, which would become their worthy replacement. The multivariate development of pro-Ukrainian higher education touched the best educational and scientific traditions of the bearers of European culture and experience. Based on this, it is worth noting that the question of worldview cannot be solved if it is put in an abstract and general form, that is, outside the history of its development. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Ліра-К uk
dc.subject наука uk
dc.subject професійна етика науковця uk
dc.subject науковий світогляд uk
dc.subject студентська молодь uk
dc.subject science uk
dc.subject professional ethics of a scientist uk
dc.subject scientific worldview uk
dc.subject student youth uk
dc.title Формування наукового світогляду в ХІХ столітті та інтегративні процеси в науці uk
dc.title.alternative Forging the scientific worldview in the nineteenth century and integrative processes in science uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 001.3:140.8"18"
dc.identifier.doi 10.31392/ONP.2786-6890.5(2).2023.13


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу