Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості психотерапевтичної роботи з психоемоційними станами дітей війни

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Корх, Віра Михайлівна
dc.date.accessioned 2024-01-19T10:25:43Z
dc.date.available 2024-01-19T10:25:43Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Корх, В. М. Особливості психотерапевтичної роботи з психоемоційними станами дітей війни / В. М. Корх // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Ліра-К, 2023. – Випуск 5 (2-2023). – С. 104-114. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43622
dc.description.abstract У даній статті охарактеризовано психоемоційні стани дітей, постраждалих від війни (тривоги, страху, стресу, травматичного стресу, психологічної травми та посттравматичного стресового розладу), та психотравмівні події, що призвели до виникнення цих станів, визначено основні риси травмуючої ситуації; проаналізовано особливості психотерапевтичної допомоги дітям війни: описано психотерапевтичні життєзмінювальні технології та техніки роботи з психоемоційними станами дітей війни у психотерапевтичному процесі. Охарактеризовано особливості організації технології емоційно підтримуючої комунікації з дітьми війни. В рамках даної технології розкрито поняття навичок ефективного слухання (рефлексивного, нерефлексивного та емпатійного). Визначено основні прийоми ефективного слухання: мовчазне слухання, уточнення, переказ, перефразування, подальший розвиток думок, узагальнення та резюмування. Також в рамках згаданої технології використовують мовленнєві висловлювання згоди, підбадьорювання, схвалення, позитивної випереджальної оцінки; емоційний, просторовий, мовленнєвий та інтеракційний контакт; оптико-кінестичні засоби комунікації: міміку обличчя (усмішку, вираження та контроль емоцій), погляд («очі в очі» та «обличчя в обличчя»), позу (відкритості, довіри, готовності до спілкування), жести і дотики (погладжування, рукостискання, поплескування, обійми, поцілунки). uk
dc.description.abstract This article describes the psycho-emotional states of children affected by the war (anxiety, fear, stress, traumatic stress, psychological trauma and post-traumatic stress disorder) and the psycho-traumatic events that led to the emergence of these states; the main features of the traumatic situation are determind; the peculiarities of psychotherapeutic assistance to children of war are analyzed: psychotherapeutic life-changing technologies and techniques of working with the psycho-emotional states of children of war in the psychotherapeutic process are described. The peculiarities of organization of the technology of emotionally supportive communication with children of war are characterized. Within the framework of this technology, the concept of effective listening skills (reflective, non- reflective, empathetic) is revealed. The main methods of effective listening are defind: silent listening, clarification, retelling, paraphrasing, further development of thoughts, generalization and summarization. Also within of framework of the mentioned technology, speech expression of agreement, encouragement, approval, and positive anticipatory assessment are used; emotional, spatial, speech and interactional contact; optical-kinetic means of communication: facial mimicry (smile, expression and control of emotions), gaze («eye to eye» and «face to face»), posture (openness, trust, readiness to communicate), gestures and touches (stroking, shaking hands, patting, hugs, kisses). uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Ліра-К uk
dc.subject діти війни uk
dc.subject психоемоційні стани uk
dc.subject психотравмівні події uk
dc.subject психотерапія uk
dc.subject психотерапевтична допомога uk
dc.subject психотерапевтичні технології uk
dc.subject психотерапевтичні техніки uk
dc.subject ігрова терапія uk
dc.subject арт-терапія uk
dc.subject казкотерапія uk
dc.subject лялькотерапія uk
dc.subject children of war uk
dc.subject psychoemotional states uk
dc.subject psychotraumatic events uk
dc.subject psychotherapy uk
dc.subject psychotherapeutic assistance uk
dc.subject psychotherapeutic technologies uk
dc.subject psychotherapeutic techniques uk
dc.subject play therapy uk
dc.subject art therapy uk
dc.subject fairy-tale therapy uk
dc.subject puppet therapy uk
dc.title Особливості психотерапевтичної роботи з психоемоційними станами дітей війни uk
dc.title.alternative Features of psychoterapeutic work with psychoemitional states of children of war uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 159.922.7:615.851-058.65
dc.identifier.doi 10.31392/ONP.2786-6890.5(2).2023.10


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics