У статті здійснено психолого-педагогічний аналіз понять «дослідницька компетентність», «пошукова діяльність», «експериментально-дослідницька діяльність», «дослідницька діяльність», «дослідницькі вміння», «дослідницькі здібності», «дослідницька поведінка». Сутність поняття «дослідницька компетентність», розглянуто як «…здатність дитини застосовувати власну сенсорну систему в процесі логіко-математичної і дослідницької активності». Означено особливості формування дослідницької компетентності у дітей старшого дошкільного віку. Визначено поняття STREAM-освіти як новітньої технології, схарактеризовано її напрями («Природничий», «Технологічний», «Грамота», «Інжиніринг», «Мистецтво», «Логіка»). Підібрано діагностуючий інструментарій дослідження рівня сформованості дослідницької компетентності у дітей старшого дошкільного віку.
The article provides a psychological and pedagogical analysis of the concepts of "research competence", "search activity", "experimental research activity", "research activity", "research skills", "research abilities", "research behavior". The essence of the concept of "research competence"; is considered as ..."the ability of a child to use his/her own sensory system in the process of logical, mathematical and research activity". The features of the formation of research competence in children of senior preschool age are outlined. The concept of STREAM-education as a new technology is defined, its directions ("Natural", "Technological", "Literacy", "Engineering", "Art", "Logic";) are characterized. The diagnostic tools for studying the level of research competence of senior preschool children are selected.