У статті здійснено ґрунтовний теоретичний аналіз наукових підходів до розробки компонентів, критеріїв та показників сформованості ровесницьких стосунків дітей старшого дошкільного віку. Наголошено на важливості здійснення педагогічного впливу на процес налагодження стосунків між дітьми старшого дошкільного віку, підтримки сприятливого мікроклімату в дитячому співтоваристві, розробці системи критеріїв та показників для діагностики ефективності здійсненої роботи. Охарактеризовано дефініції понять «компоненти», «критерії», «показники», «критерії сформованості ровесницьких стосунків дітей старшого дошкільного віку» та «показники ровесницьких стосунків дітей старшого дошкільного віку». Проаналізовано науково-методичні праці щодо компонентів формування ровесницьких стосунків дітей старшого дошкільного віку. Розглянуто освітні програми навчання та виховання дітей дошкільного віку у яких, на думку автора, найчіткіше прослідковується проблема визначення компонентів, критеріїв та показників сформованості ровесницьких стосунків дітей старшого дошкільного віку.
The article provides a fundamental theoretical analysis of scientific approaches to the development of components, criteria and indicators of the formation of peer relations of senior preschool children. It emphasizes the importance of pedagogical influence on the process of establishing relations among senior preschool children, maintaining a favorable microclimate in children’s community, developing a system of criteria and indicators for diagnostics of efficiency of the work performed. It characterizes the notions
“components”, “criteria”, “indicators”, “criteria of the formation of peer relations of senior preschool children” and “indicators of the formation of peer relations of senior preschool children”. It analyses the scientific and methodical papers on the components of the formation of peer relations of senior preschool children. It studies educational programs for training and upbringing of senior preschool children, where, in author’s opinion, they distinctly show the problem of determining the components, criteria and indicators of the formation of peer relations of senior preschool children.