У статті висвітлено підходи до пошуку нових форм, методів та засобів підготовки фахівців корекційної педагогіки в контексті безпекової ситуації в країні. Розкрито напрями підготовки студентів- майбутніх логопедів у сучасному досвіді: теоретичні та методологічні засади фахової підготовки корекційних педагогів; застосування інноваційних методів навчання для розвитку комунікативної компетентності майбутніх вчителів-логопедів; концептуальні засади підготовки логопеда до роботи з
дітьми раннього віку у закладах вищої освіти в умовах інтеграції у європейський освітній простір; інтегративна підготовка фахівця в умовах інклюзії, рефлексивно-оцінна діяльність у контексті інтегративної професійної підготовки майбутніх логопедів; удосконалення фахової підготовки вчителів-логопедів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання; проблеми організації практичної підготовки майбутніх логопедів. Звернено дослідницьку увагу на пріоритетне використання у роботі зі студентами інтерактивних технологій ситуативного моделювання. Наголошено на важливості використання методу сюжетно-рольових ігор, технологій «навчаючи вчусь» та «занурення, проживання зсередини». Здійснено фокусування уваги майбутніх логопедів на класифікації складників довкілля та методиці ознайомлення з ними, важливості ігрової діяльності з молодшими школярами, ефективному використанні методів організації взаємодії учнів і накопичення соціального досвіду, що реалізуються під час діалогічного спілкування учнів з тяжкими порушеннями мовлення, яке утворює та підтримує сумісну навчальну діяльність.
The article highlights approaches to the search for new forms, methods and means of training specialists in correctional pedagogy in the context of the security situation in the country. The directions of training of future speech therapists in modern experience are revealed: theoretical and methodological foundations of professional training of correctional teachers; application of innovative teaching methods for the development of communicative competence of future speech therapists; conceptual foundations of training a speech therapist to work with young children in higher education institutions in the context of integration into the European educational space; integrative training of a specialist in the context of inclusion, reflective and evaluative activity in the context of integrative professional development. The research attention is drawn to the priority use of interactive technologies of situational modelling in working with students. The importance of using the method of role-playing games, quot; teaching by learning quot; and quot; immersion, living from the inside quot; technologies is emphasised. The ttention of future speech therapists is focused on the classification of environmental components and methods of familiarisation with them, the importance of game activities with younger students, the effective use of methods of organising students; interaction and accumulation of social experience, which are implemented during the dialogue communication of students with severe speech impairments, which forms and supports joint learning activities.