Дисертація присвячена проблемі формування ціннісних орієнтацій майбутніх психологів під час професійної підготовки у виші. У роботі визначені критерії (Загальна характеристика ціннісних пріоритетів, Ставлення до професійної освіти та Орієнтація на майбутню професійну діяльність) та рівні сформованості (низький, середній та високий) ціннісних орієнтацій майбутніх психологів. Результати теоретичного аналізу дають підстави розглядати ціннісні орієнтації як елемент ціннісно-смислової сфери особистості, що відображається у їхньому тісному зв’язку з часовою перспективою та свідомою особистісною саморегуляцією. Доведено, що більшість студентів-психологів І-V курсів вирізняється недостатньою сформованістю системи ціннісних орієнтацій за всіма критеріями, що проявляється в їх суперечливості та недостатній дієвості, а процес формування ціннісних орієнтацій майбутніх психологів під час професійної підготовки відбувається стихійно та носить здебільшого непродуктивний характер. Ефективною щодо формування ціннісних орієнтацій є програма “Цінності в моєму житті”, використання якої дозволило оптимізувати процес формування ціннісних орієнтацій майбутніх психологів.
The dissertation is dedicated to the problem of the forming of future psychologists’ value orientations in the process of professional training at higher educational establishment. The criteria, according to which the level of the future psychologists’ value orientations development could be evaluated, are proposed. The results of the theoretical investigation gave the possibility to consider value orientations as the component of the
personal value-meaning sphere, which is displayed in their close connection to the temporal perspective and aware personal self-regulation. It was experimentally proved that the majority of the students-psychologists of the IV courses could be characterized with insufficient level of the value orientations system forming (according to all criteria), its non harmonic and low actuality. The empirical data showed that the process of the future psychologists’ value orientations forming within the professional training was mostly spontaneous and nonproductive. The program entitled “Values in My Life” was elaborated and practically checked. It allowed to improve the process of the future psychologists’ value orientations forming.