Дисертація присвячена дослідженню сутності феномену, психологічних особливостей та чинників виникнення комп’ютерної залежності у студентів. У роботі представлений аналіз науково-теоретичних концепцій з проблеми комп’ютерної залежності у зарубіжній та вітчизняній психології, розкриті особливості її прояву та чинники виникнення у студентської молоді. Відповідно визначеним рівням (високому, середньому, низькому) комп’ютерної залежності виділені категорії студентів з адиктивною поведінкою (незалежні студенти, потенційні адикти, дійсні адикти). Встановлено взаємозв’язки між комп’ютерною залежністю і почуттям тривожності, самотності, фрустрації, ригідності, агресивності; відсутністю цілей, невпевненістю у досягненні результатів в житті; незадоволеністю соціальних потреб та потреб у визнанні і в самовираженні.
The dissertation reveals the study of the phenomenon, psychological features and factors of origin of the computer addiction in students of late youth age. The analysis of theoretical conceptions of computer addiction in foreign and home psychology is presented, features of her manifestation and factors of origin in young people are exposed. The levels (high, middle, subzero) of computer addiction and types of addicts
(independents, potential addicts, actual addicts) are defined. Intercommunications between computer addiction and feeling of anxiety, loneliness, frustration, requirements in confession; absence of aims, of considing process of life, uncertainty in the achievement of results in life; dissatisfaction of requirements in safety, in a self-expression, social necessities - are ascertained.