У дисертації досліджується проблема удосконалення вокальної підготовки майбутніх учителів музики. Висвітлено історичні передумови становлення і розвитку вокального навчання в Україні та сучасні методичні підходи. Конкретизовано сутність вокальної підготовки студентів, обґрунтовано змістове наповнення ії структурних компонентів, запропоновано комплексну діагностику рівнів готовності до вокально-педагогічної діяльності майбутніх учителів музики. На основі визначених методичних засад розроблено та експериментально перевірено організаційно-методичну систему удосконалення вокальної підготовки майбутніх учителів музики, зорієнтовану на формування сучасної проекції звукосмислового співацького мислення. В основу ії поетапної реалізації покладено дотримання історико-стильового і жанрового підходів у процесі вокальної підготовки, впровадження технології звукоутворення на принципах резонансної теорії мистецтва співу, варіативне використання комплексу методів навчання та форм підготовки. Доведено важливість одержаних результатів для подальшого розвитку теорії та методики постановки голосу.
The problem of vocal training improvement of future music teachers is researching in dissertation. Historical prerequisites of formation and development of vocal education in Ukraine and contemporaneous methodical approaches were elucidated. The essence of vocal training of students was concretized. Content filling of its structure elements was well-founded. Complex diagnosis of all levels of readiness of future music teachers for future music pedagogical activity was offered. Organizing methodical system of improving vocal training of future music teachers which is oriented on forming current projection on sound-sense thinking was developed and checked up experimentally on the basis of determined methodical foundation. Keeping of the historical stylish and genre approach in vocal training, application of the sound creation on the basis of resonance theory of singing, variation utilization of the complex of study methods and training forms was set on the basis of its stage-by-stage realization. Importance of the received results was proved for the further developing of the theory and methods of the vocal training.