Дисертацію присвячено актуальній проблемі формування національно-культурної ідентичності молодших школярів у процесі взаємодії школи та сім’ї. Дослідження базуються на наукових підходах, зокрема культурологічному, особистісно-орієнтованому, суб’єкт-суб’єктному, компетентнісному та аксіологічному, а також на положеннях гуманістичної етики та моралі, згідно з якими людина є найвищою цінністю (І. Бех, Е. Фромм). Дослідження ґрунтуються на діалектичному зв'язку, взаємообумовленості та цілісності явищ і процесів у ході історії, а також на взаємодії етносів та народів на теренах України. Проведене дослідження не висвітлює всіх аспектів проблеми формування національно-культурної ідентичності молодших школярів у процесі взаємодії сім’ї та школи. Перспективу подальших наукових
досліджень вбачаємо в розроблені наукових засад підготовки майбутніх вчителів до здійснення національно-патріотичного виховання школярів в НУШ.
The dissertation is devoted to the topical problem of the formation of the national and cultural identity of junior schoolchildren in the process of interaction between school and family. The research is based on scientific approaches, in particular cultural, personality-oriented, subject-subject, competence and axiological, as well as on the provisions of humanistic ethics and morality, according to which a person is the highest value (I. Bech, E. Fromm). The research is based on the dialectical connection, interdependence and integrity of phenomena and processes in the course of history, as well as on the interaction of ethnic groups and peoples on the territory of Ukraine. The study does not cover all aspects of the problem of forming the national and cultural identity of junior schoolchildren in the process of interaction between family and school. We see the prospect of further scientific research in the development of scientific principles for the preparation of future teachers for the implementation of national and patriotic education of schoolchildren in the New Ukrainian School.