Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування дослідницької компетентності майбутніх психологів у процесі професійної підготовки. Актуальність теми дисертації зумовлена динамічними змінами, що відбуваються в освіті та суспільстві, зокрема, зростанням ролі наукових знань та дослідницької діяльності, а також зміною вимог щодо професійної підготовки майбутнього психолога. Виявлено стан розроблення досліджуваної проблеми шляхом виокремлення й аналізу таких взаємопов’язаних складових як: дослідницька діяльність майбутніх психологів, теоретичні та практичні аспекти формування дослідницької компетентності студентів у контексті професійної підготовки, специфіка та особливості професійної діяльності психолога, дослідницька компетентність майбутніх психологів та формування означеної якості у процесі професійної підготовки. Наукові положення та результати дослідження впроваджено в освітній процес Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
The dissertation is devoted to the problem of forming the research competence of future psychologists in the process of professional training. The relevance of the dissertation topic is due to the dynamic changes taking place in education and society, in particular, the growth of the role of scientific knowledge and research activities, as well as changes in the requirements for the professional training of future psychologists. The state of development of the researched problem is revealed by identifying and analyzing such interrelated components as: research activity of future psychologists, theoretical and practical aspects of the formation of research competence of students in the context of professional training, the specifics and features of the psychologist's professional activity, the research competence of future psychologists and the formation of a certain quality in process of professional training. The scientific provisions and results of the research are implemented in the educational process of Ivan Franko Drohobytsk State Pedagogical University, T.G. Shevchenko Chernihiv Collegium National University, V.G. Korolenko Poltava National Pedagogical University, and Mykhailo Drahomanov Ukrainian State University.