У дисертаційному дослідженні проаналізовано проблематику формування мотивації майбутніх учителів музичного мистецтва до навчально-виконавської діяльності на засадах синергетичного підходу, обґрунтовано науково-теоретичні основи досліджуваного феномену, визначено його сутність та розроблено змістову структуру, а також подано результати експериментальної перевірки розробленої й упровадженої методики, які констатують її ефективність як у частині науково-теоретичного обґрунтування, так і у частині практичного методичного забезпечення щодо виконання поставлених завдань та розв’язання актуальної проблеми фахового навчання майбутніх учителів музичного мистецтва. Практична реалізація шляхів досягнення поставленої мети дослідження здійснена на базі упровадження у процес фахового навчання загалом і фортепіанної підготовки зокрема розробленої методичної моделі, яка акумулює інструментарій як цільових педагогічних стимуляцій, так і ситуаційних впливів для стадіального формування в студентів музичнопедагогічних ЗВО мотивації до навчально-виконавської діяльності, кінцевим результатом якого є сформованість готовності до фахового провадження музичного виконавства. Узагальнено методичні засади синергетичного підходу як методологічного базису формування досліджуваного феномену.
The dissertation study analyzes the problems of forming the motivation of future teachers of musical art to educational and performing activities on the basis of a synergetic approach, substantiates the scientific and theoretical foundations of the phenomenon under study, determines its essence and develops a meaningful structure, and also presents the results of experimental verification of the developed and implemented methodology, stating its effectiveness both from the point of view of scientific and theoretical substantiation, and in the field of practical methodological support for the implementation of the tasks set and the solution of the actual problem of professional training of future teachers of musical art. The practical implementation of ways to achieve the goal of the study was carried out on the basis of the introduction into the process of professional training in general and piano training in particular of the developed methodological model that accumulates tools for both purposeful pedagogical stimulation and situational influences for the phased formation of motivation for students of music and pedagogical universities to educational and performing activities, the final result of which is the formation of educational and performing activities. Readiness for professional music production performance. The methodological foundations of the synergetic approach as a
methodological basis for the formation of the phenomenon under study have been generalized.