Дослідження присвячене проблемі корекції предметно-практичної діяльності старших дошкільників з парезами верхніх кінцівок засобами фізичного виховання у поєднанні з трудовою діяльністю. Обґрунтовано методологію використання можливостей адаптивного фізичного виховання та трудової діяльності під час корекції предметнопрактичної діяльності зазначеного контингенту дітей. Висвітлено специфіку адаптивного фізичного виховання старших дошкільників з порушеннями
кистьових функцій у поєднанні із засобами мануальної й інструментальної трудотерапії в корекції предметно-практичної діяльності. Сформульовано загальні і спеціальні принципи трудотерапії дошкільників з парезами верхніх кінцівок. Систематизовано загальновідомі і сформульовано авторські методи трудотерапії зазначеного контингенту дітей. Створено робочу модель корекції предметно-практичної діяльності дітей дошкільного віку із порушеннями кистьових функцій засобами адаптивного фізичного виховання у поєднанні з трудовою діяльністю. Модифіковано методику М. М. Єфименка та адаптовано її до діагностики стану кистьових функцій у старших дошкільників з парезами верхніх кінцівок. Виявлено і проаналізовано особливості кистьових функції у зазначеної категорії дошкільників у порівнянні зі здоровими однолітками.
The study is devoted to the problem of correcting the subject-practical activity of older preschoolers with paresis of the upper limbs by means of physical education in combination with work. The methodology of using the possibilities of adaptive physical education and labor activity in the correction of the subject-practical activity of the specified contingent of children is substantiated. The specifics of adaptive physical education of older preschoolers with disorders of hand functions in combination with the means of manual and instrumental work activities in the correction of subject-practical activities are highlighted. The general and special principles of occupational therapy for preschoolers with paresis of the upper limbs are formulated. Well-known methods of occupational therapy for the specified contingent of children were systematized and formulated A working model of the correction of the subject-practical activity of preschoolchildren with violations of hand functions by
means of adaptive physical education incombination with labor activity has been created. An innovative
method of diagnosing the state of hand functions in older preschoolers with paresis of the upper limbs has been developed based on the use of well-known neurophysiological tests and the author's game tests of M. M. Yefimenko. Peculiarities of hand functions in the specified category of preschoolers in comparison with healthy peers were identified and analyzed.