У дисертації досліджено проблему підготовки майбутніх учителів музики до навчання мистецтва старших підлітків у художньо-освітньому середовищі школи, що є актуальною для освіти різних країн, передусім із всезагальними процесами інтеграції в освіті. Аналіз змісту і організації процесу навчання мистецтва учнів закладів загальної середньої освіти, здійснений для визначення орієнтирів підготовки майбутніх учителів музики, спирається на концептуальні засади «Нової української школи» в системі освіти в Україні. Інтегрований характер та компетентнісний підхід до навчання мистецтва в системі загальної середньої освіти з виокремленням як стрижневої культурної компетентності у процесі освоєння мистецьких явищ зумовлює вимоги до посилення інтегральної підготовки вчителів музики, який переймає на себе завдання опанування і методичні вміння навчання різних видів мистецтва на основі навчання музики як складника інтегрованого курсу. Впровадження методики спиралось на наявні і чинні підручники з інтегрованого курсу «Мистецтво», створених різними авторами та авторськими колективами для 8-го і 9-го класів школи. Достовірність результатів дослідження підтверджена за допомогою критерію Пірсона (χ2).
The thesis deals with the problem of training future music teachers for teaching art to senior teenagers in the artistic and educational environment of the school, which is relevant for the education of different countries, especially with the general processes of integration in education. The analysis of the content and organization of the art education process for students of institutions of general secondary education carried out to determine the guidelines for training future music teachersis based on the conceptual principles of the “New Ukrainian School” in an education system in Ukraine. The integrated character and competence-based approach to teaching art in the system of general secondary education, in which the core is cultural competence in the process of mastering artistic phenomena, dictates the requirements for strengthening the integral
training music teachers, whose task is tomaster their methodological skills of teaching various types of art based on music education as a component of the integrated course. Implementing the methodology is based on current textbooks of the integrated course “Art” created by differentauthors and author groups for the 8th and 9th grades at school. The reliability of the research results was confirmed using the Pearson test (χ2).