У дисертаційному дослідженні проведено розроблення науково-теоретичних основ формування мистецько-рефлексивних умінь магістрантів музичного мистецтва у процесі фортепіанного навчання, здійснено авторську конкретизацію сутності, характерних ознак та змістової структури досліджуваного феномену, а також подано отримані результати проведеної дослідно-експериментальної роботи, на підставі яких доведено дієвість педагогічного інструментарію, змодельованого для нагального розв’язання цієї важливої й актуальної проблеми педагогіки мистецтва загалом і фортепіанного навчання зокрема. Ефективність розробленої методичної моделі, а також результативність розробленого методичного інструментарію були підтверджені у процесі аналізу порівняльної динаміки результатів констатувального, контрольного та формувального експериментів. Аналіз цієї динамки виявив переконливу тенденцію зростання показників сформованості мистецько-рефлексивних умінь магістрантів музичного мистецтва в експериментальних групах, що доводить ефективність методики і можливість її екстраполяції.
In the dissertation, the author develops the scientific and theoretical foundations for the formation of artistic and reflective skills of undergraduates of musical art in the process of piano training, concretizes the essence, characteristic features and content structure of the phenomenon under study, and also presents the results of the research and experimental work, on the basis of which the effectiveness of pedagogical tools modeled for the urgent solution of this important and relevant problems of pedagogy of art in general and piano training in particular. The effectiveness of the developed methodical model, as well as the effectiveness of the developed methodical instrumentation were confirmed in the process of analyzing the comparative dynamics of the results of ascertaining, control and formative experiments. The analysis of this dynamics, carried out in the study, revealed a convincing trend of growth in the indicators of the formation of artistic and reflective skills of undergraduates of musical art in experimental groups proves the effectiveness of the technique and the possibility of its extrapolation.