У дисертації висвітлено результати дослідження актуальної проблеми запам’ятовування нотного тексту музичних творів студентами факультетів мистецтв у процесі інструментальної підготовки з урахуванням досягнень сучасної науки. Проаналізовано різні психолого-педагогічні теорії пам’яті (асоціативну, біхевіоризму, гештальта, інформаційно-кібернетичну). Оперуючи вихідними положеннями цих теорій, музичну пам’ять студентів факультетів мистецтв розглянуто як складну трьохкомпонентнофункціональну систему, яка забезпечує розпізнання та сприйняття ознак нотного тексту музичних творів рецепторами сенсорного регістру, їх обробку в короткостроковій пам’яті, а також збереження засвоєної інформації у довгостроковій пам’яті та її відтворення у процесі інструментальної підготовки майбутніх фахівців. Сенсорний регістр музичної пам’яті студентів факультетів мистецтв як її структурно-функціональна складова забезпечує розпізнання ознак нотного тексту музичних творів у процесі інструментальної підготовки майбутніх фахівців, сприйняття нової інформації і її перенесення до короткострокової пам’яті. Короткострокова музична пам’ять студентів факультетів мистецтв фіксує ознаки нотного тексту музичних творів у процесі інструментальної підготовки навіть тоді, коли вони вже безпосередньо не впливають на їх органи чуття (на рецептори сенсорного регістру). Вона (короткострокова музична пам’ять) уособлює ряд складних психічних процесів, які надають змогу майбутнім фахівцям засвоювати не тільки ознаки нотного тексту музичних творів, а й іншу необхідну новосприйняту інформацію, та використовувати її у подальшому формуванні виконавських умінь та навичок гри на музичних інструментах. Довгострокова музична пам’ять студентів факультетів мистецтв у процесі інструментальної підготовки забезпечує збереження запам’ятованого нотного тексту музичних творів з метою його відтворювання у будь-яких умовах професійної діяльності.
The dissertation highlights the results of research into the actual problem of memorizing the sheet music text of musical works by students of arts faculties in the process of instrumental training, taking into account the achievements of modern science. Different psychological and pedagogical theories of memory (associative, behaviorism, gestalt, informational and cybernetic) were analyzed. Operating from the starting points of these theories, the musical memory of students of the faculties of arts is considered as a complex three-component functional system, which ensures the recognition and perception of musical text features by the receptors of the sensory register, their processing in short-term memory, as well as the preservation of learned information in the long-term memory and its reproduction in the process of instrumental training of future specialists. Sensory register of musical memory of students of art faculties as its structural and functional component ensures recognition of signs of the sheet music of musical works in the process of instrumental training of future specialists, perception of new information and its transfer to short-term memory. The short-term musical memory of students of arts faculties records the features of the sheet music of musical works in the process of instrumental training, even when they no longer directly affect their senses (on the receptors of the sensory register). It (short-term musical memory) represents a number of complex mental processes that enable future specialists to learn not only the signs of the sheet music of musical works, but also other necessary newly perceived information, and use it in the further formation of performance skills and skills in playing musical instruments.