Дисертацію присвячено проблемі формування методичної культури магістрів музичного мистецтва в процесі фортепіанного навчання. Здійснено науковий аналіз поняття «культура» з позицій філософії, соціології та психології. Встановлено, що вдосконалення професійної підготовки педагогамузиканта сприяє формуванню його професійно-педагогічної культури, яка включає в себе загальну культуру особистості, художню культуру, музичну культуру і виражається в певному рівні професійно-педагогічної діяльності. Принципова особливість професійно-педагогічної культури педагога мистецького профілю полягає в тому, що в його діяльності поєднуються функції і викладача, і музиканта-виконавця. З’ясовано, що сутність поняття «методична культура викладача гри на фортепіано» узагальнює особливості різних видів його професійної діяльності: педагогічної, виконавської, комунікативної, дослідницької, концертмейстерської і т.д. Розкрито сутність поняття «методична культура магістра – майбутнього викладача фортепіано», що розглядається в дисертації як інтегративна особистісна якість, що являє собою здатність оцінювати та коригувати виконавські досягнення учнів у відповідності до прогнозованого результату шляхом використання цілеспрямованих методикотехнологічних прийомів, створення естетично-обгрунтованої та педагогічнодоцільної інтерпретації змісту музичних творів, що дозволяє досконало виконувати музично-педагогічну діяльність з метою визначення індивідуальної освітньої стратегії учня.
The dissertation is devoted to the problem of forming the methodical culture of musical art masters in the piano training process. A scientific analysis of the concept of "culture" from the standpoint of philosophy, sociology, and psychology was carried out. It has been established that improving the professional training of a teacher-musician contributes to the formation of his professional and pedagogical culture, which includes the general culture of the individual, artistic culture, musical culture and is expressed in a certain level of professional and pedagogical activity. A fundamental feature of the professional and pedagogical culture of an art teacher is that his activities combine the functions of both a teacher and a musician-performer. It was found that the essence of the concept of "methodical culture of a piano teacher" summarizes the features of various types of his professional activity: pedagogical, performing, communicative, research, concertmaster, etc. The essence of the concept of "methodical culture of a master - a future piano teacher" is revealed, which is considered in the dissertation as an integrative personal quality, which is the ability to evaluate and adjust the performance achievements of students in accordance with the predicted result through the use of targeted methodological and technological methods, the creation of an aesthetically justified and pedagogically appropriate interpretation of the content of musical works, which allows perfect performance of musical-pedagogical activity in order to determine the individual educational strategy of the student.