Дисертацію присвячено розв’язанню на теоретичному та практичному рівнях завдання щодо розвитку рухових та вольових якостей курсантів – майбутніх фахівців Сил спеціальних операцій (ССО) Збройних Сил (ЗС) України засобами рукопашного бою у процесі фізичного виховання з метою формування їх інтегральної готовності до виконання специфічних завдань професійно-бойової діяльності. Для цього здійснено теоретичний аналіз основ розвитку рухових та вольових якостей курсантів – майбутніх фахівців ССО ЗС України засобами рукопашного бою у процесі фізичного виховання; досліджено мотиваційні пріоритети, рухові та вольові якості курсантів під час занять рукопашним боєм, визначено взаємозв’язок між рівнем розвитку рухових та вольових якостей курсантів; розроблено та обґрунтовано
методику розвитку рухових та вольових якостей курсантів засобами рукопашного бою у процесі фізичного виховання та експериментально перевірено її ефективність; обґрунтовано технологію оцінювання інтегральної готовності курсантів до майбутньої професійно-бойової діяльності на заняттях рукопашним боєм у процесі фізичного виховання. Об’єкт дослідження – процес фізичного виховання курсантів – майбутніх фахівців Сил спеціальних операцій Збройних Сил України. Предмет дослідження – зміст, форми, методи і засоби розвитку рухових та вольових якостей курсантів у процесі занять рукопашним боєм.
The dissertation is devoted to solving the problem at the theoretical and practical levels regarding the development of motor and volitional qualities of cadets i.e. future specialists of the Special Operations Forces (SOF) of the Armed Forces (AF) of Ukraine by means of hand-to-hand combat in the process of physical education with the aim of forming their integral readiness to perform specific tasks of professional and combat activity. For this, a theoretical analysis of the foundations of the development of motor and volitional qualities of cadets i.e. future specialists of the SOF of the AF of Ukraine by means of hand-to-hand
combat in the process of physical education was carried out; motivational priorities, motor and volitional qualities of cadets during hand-to-hand combat classes were investigated, the relationship between the level of development of motor and volitional qualities of cadets was determined; developed and substantiated the methodology for the development of motor and volitional qualities of cadets by means of hand-to-hand combat in the process of physical education and experimentally verified its effectiveness; the technology of assessing the integral readiness of cadets for future professional and combat activities in hand-to-hand combat classes in the process of physical education is substantiated. The object of the study is the process of physical training of cadets i.e. future specialists of the SOF of the AF of Ukraine. The subject of the study is the methodology for the development of motor and volitional qualities of cadets by means of hand-to-hand combat in the process of physical education.