В рамках дослідження проведено компаративний аналіз українських та європейських процесів у сфері цифрових технологій, зокрема й в освіті. Автором зосереджено увагу на значний проведено роботу в Україні щодо оцифровування каталогів, унікальних фондів української раритетної літератури та джерел. Розглянуто варіанти застосування цифрових технологій у сфері історичної освіти, зокрема виокремлено важливість опанування комп’ютера для оформлення текстів, створення баз даних наукової літератури, джерел, каталогів архівних фондів та бібліотек. Результатом цих процесів є мобільна наукова комунікація, формат якої автор характеризує як від «робочого столу» до «робочого столу». Проаналізовано історико-культурні пам’ятки, які реалізовані у форматі 3D у державному історико-культурному заповіднику «Тустань». Доведено потенціал цифрових технологій для наукової та навчальної діяльності студентів спеціальності 032 «Історія та археологія».
The research conducts a comparative analysis of Ukrainian and European processes in digital technologies, incl. education. The author focuses on significant efforts made in Ukraine to digitalize catalogs and unique funds of ancient Ukrainian literature and resources. Options for the use of digital technologies in historical education are considered, in particular, the importance of acquiring computer skills for text design, creating academic research databases, sources, and catalogs of archives and libraries. The relevant processes have resulted in mobile scientific communication, the format of which the author characterizes as from “desktop” to “desktop”. The article analyzes the historical and cultural monuments, which the State Historical and Cultural Reserve “Tustan” represented in 3D format. The author justified the potential of digital technologies for research and academic activity of students of specialty 032 “History and Archeology”.