ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Губернатор, Олена Ігорівна | |
dc.date.accessioned | 2023-12-18T14:42:24Z | |
dc.date.available | 2023-12-18T14:42:24Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Губернатор, О. І. Імерсивні культурні практики ХХІ століття: особливості та прийоми / О. І. Губернатор // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Випуск 3. – С. 283-289. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43305 | |
dc.description.abstract | У статті досліджено особливості сучасних імерсивних культурних практик. Проаналізовано роль імерсивності в сучасній культурі – імерсивність розглядається як феномен ілюзорно-афективної структури сучасної культури (за Р. ван ден Аккером, А. Гібсоном та Т. Вермюленом), що полягає в трансформації, яка відбувається з людиною в короткостроковий період завдяки тілесно-тактильному зануренню в середовище та посиленню ефекту присутності. Висвітлено основні аспекти особливостей імерсивних практик в сучасному театральному мистецтві, кінематографі, відео-арті, експозиційній діяльності, репрезентації культурної спадщини. Запропоновано визначення поняття «імерсивні культурні практики» як сучасні культурні практики, що пропонують імерсивний досвід та використовують інноваційні технології для досягнення цього результату. З’ясовано, що імерсивні культурні практики використовують такі технології, як: відеомапінг, просторова звукова система, доповнена реальність, віртуальна реальність, програмне забезпечення для створення цифрового мистецтва/контенту, тактильний датчик та мобільні технології. | uk |
dc.description.abstract | The article examines the peculiarities of modern immersive cultural practices. The role of immersiveness in modern culture is analyzed – immersiveness is considered as a phenomenon of the illusory-affective structure of modern culture (according to R. van den Akker, A. Gibson and T. Vermeulen), which consists in the transformation that occurs with a person in a short-term period thanks to bodily-tactile immersion in the environment and increasing the effect of presence. The main aspects of the peculiarities of immersive practices in modern theater art, cinematography, video art, exhibition activities, and representation of cultural heritage are highlighted. It is proposed to define the concept of “immersive cultural practices” as modern cultural practices that offer an immersive experience and use innovative technologies to achieve this result. Immersive cultural practices were found to use technologies such as: video mapping, spatial sound system, augmented reality, virtual reality, digital art/content creation software, tactile sensing and mobile technologies. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | імерсивність | uk |
dc.subject | культурні практики | uk |
dc.subject | занурення | uk |
dc.subject | технології віртуальної реальності | uk |
dc.subject | досвід | uk |
dc.subject | естетичний вплив | uk |
dc.subject | immersiveness | uk |
dc.subject | cultural practices | uk |
dc.subject | immersion | uk |
dc.subject | virtual reality technologies | uk |
dc.subject | experience | uk |
dc.subject | aesthetic influence | uk |
dc.title | Імерсивні культурні практики ХХІ століття: особливості та прийоми | uk |
dc.title.alternative | Immersive cultural practices of the 21st century: features and techniques | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 130.2:141.78-021.68:008"20" | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.3.36 |