У роботі проведений кіберкультурний аналіз Smart watch як одиничної речі, що впливає на життєвий світ людини, формування її світогляду. Презентована реалогія як нова галузь гуманітаристики, що нестандартно вивчає в речах їх нефункціональний символічний сенс. Виявлений методологічний поворот у сучасному гуманітарному знанні до реалогії як аналізу світу речей у повсякденних практиках культури, що дозволяє трактувати символізм речі (наприклад, Smart watch) як форми особистісної вкоріненості у бутті культури.
The work carried out a cybercultural analysis of Smart watch as a single thing that affects the life world of a person, the formation of his worldview. Rhealogy is presented as a new area of humanities, non-standard study of nonfunctional symbolic meaning in things. A methodological turn has been revealed in modern humanitarian knowledge to rhealogy as an analysis of the world of things in the daily practices of culture, which makes it possible to interpret the symbolism of a thing (for example, Smart watch) as a form of personal rooting in the being of culture.