Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Готовність майбутнього вихователя до інноваційної педагогічної діяльності: шлях від професійного успіху до професійного досвіду

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Шулигіна, Раїса Андріївна
dc.date.accessioned 2023-12-14T13:16:19Z
dc.date.available 2023-12-14T13:16:19Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Шулигіна Р. А. Готовність майбутнього вихователя до інноваційної педагогічної діяльності: шлях від професійного успіху до професійного досвіду = Readiness of future educators for innovative pedagogical activities: the way from professional success to professional experience / Р. А. Шулигіна // Освітньо-науковий простір = Educational Scientific Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова . - Київ : Ліра-К, 2023. - Вип. 4 (1-2023). - С.171-181. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43272
dc.description.abstract У статті здійснено ґрунтовний аналіз проблеми готовності майбутнього педагога-вихователя до інноваційної діяльності з позиції багатовекторності її сприйняття у наукових колах та вивчення різноманітних підходів науковців до дослідження сутності ключових понять, їх взаємозв’язку, зокрема «готовність», «інноваційна діяльність», «готовність до інноваційної педагогічної діяльності» тощо. Розглянуто зв’язок з педагогічною діяльністю педагога-вихователя, яка спрямовується на дотримання норм і положень, що визначають державні вимоги до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку крізь призму державних документів, зокрема Законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти в Україні. З’ясовано, що готовність педагога-вихователя до інноваційної діяльності пов’язана з проблематикою особистісного розвитку, професійної спрямованості та самовизначення, а суперечності між внутрішніми відчуттями професійної успішності та незадоволеністю молодим фахівцем результатами власної діяльності запускають механізми особистісно-професійного самовдосконалення, що з часом призводять до успіху. Зосереджено увагу на інтегративному, цілісному характері інноваційної діяльності, взаємодоповнюючих й перспективних методологічних підходах: системно-синергетичному, особистісно-діяльнісному, культурологічному, проблемно-інтегративному, а також духовно-моральному, реалізація яких впливає на професійну компетентність майбутніх фахівців. Констатовано, що шлях від професійного успіху до професійного досвіду майбутнього педагога-вихователя має супроводжуватись психолого-педагогічною підтримкою, яка для набуття професійної зрілості може відбуватися у різний спосіб, як-то академічна мобільність, стажування, післядипломна освіта, вітчизняна і зарубіжна проектна діяльність тощо. Доведено, що здобуття професійного успіху, становлення професійної зрілості педагога-вихователя неможливе без його готовності до інноваційної діяльності, оскільки в сучасних умовах саме інноваційна діяльність є найважливішою сферою діяльності педагога, без якого неможливо досягти професійного досвіду. uk
dc.description.abstract The article provides a thorough analysis of the problem of readiness of a future teachereducator for innovative activity from the standpoint of its multidirectional perception in scientific circles and the study of various approaches of scientists to the study of the essence of key concepts, their interconnection, in particular «readiness», «innovative activity», «readiness for innovative pedagogical activity», etc. The author considers the connection with the pedagogical activity of a teacher-educator, which is aimed at complying with the norms and provisions that define the state requirements for the level of development, education and upbringing of a preschool child through the prism of state documents, in particular the Laws of Ukraine «On Education», «On Higher Education», «On Preschool Education», the Basic Component of Preschool Education in Ukraine. It is clarified that the readiness of a teachereducator for innovative activity is related to the issues of personal development, professional orientation and self-determination, and the contradictions between the internal feelings of professional success and the dissatisfaction of a young specialist with the results of his/her own activity trigger the mechanisms of personal and professional self-improvement, which eventually lead to success. The attention is focused on the integrative, holistic nature of innovative activity, complementary and promising methodological approaches: system-synergetic, personal-activity, cultural, problem-integrative, as well as spiritual and moral, the implementation of which affects the professional competence of future specialists. It is stated that the path from professional success to the professional experience of a future teacher-educator should be accompanied by psychological and pedagogical support, which can be provided in different ways to achieve professional maturity, such as academic mobility, internships, postgraduate education, domestic and foreign project activities, etc. It is proved that the achievement of professional success, the formation of professional maturity of a teacher-educator is impossible without his/her readiness for innovative activity, since in modern conditions it is innovative activity that is the most important area of activity of a teacher, without which it is impossible to achieve professional experience uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавництво Ліра-К uk
dc.subject мотивація uk
dc.subject мотиваційно-ціннісне ставлення до професійної діяльності uk
dc.subject міждисциплінарна інтеграція uk
dc.subject інноваційний характер педагогічної праці uk
dc.subject професійний успіх uk
dc.subject професійна зрілість uk
dc.subject професійна успішність uk
dc.subject самоосвіта uk
dc.subject самореалізація uk
dc.subject motivation uk
dc.subject motivational and value-based attitude to professional activity uk
dc.subject interdisciplinary integration uk
dc.subject innovative nature of pedagogical work uk
dc.subject professional success uk
dc.subject professional maturity uk
dc.subject professional success uk
dc.subject self-education uk
dc.subject self-realization uk
dc.title Готовність майбутнього вихователя до інноваційної педагогічної діяльності: шлях від професійного успіху до професійного досвіду uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics