У статті висвітлено окремі аспекти формування управлінської компетенції
майбутніх викладачів ЗВО у процесі застосування інноваційних освітніх технологій. Проаналізовано такі поняття, як: «професійна компетентність», «управлінська компетентність».
Виокремлено основні складові професійної компетентності майбутніх викладачів ЗВО (методологічну, нормативно-правову, управлінську (менеджерську), проєктувальну, науково-дослідну, психолого-педагогічну, комунікативну) та основні компоненти структури управлінської
компетентності майбутніх фахівців: мотиваційний, діяльнісний (операційний, функціональний), когнітивний та особистий. З’ясовано, що науково-інноваційна діяльність ЗВО пов’язана
із виконанням і впровадженням таких видів проєктів, як: науковий, дослідницький та інноваційний. Окреслені цільове призначення, особливості й різновиди кожного із них та можливості для трансформування зазначених вище проєктів у наукових дослідженнях. Виокремлено необхідні для майбутніх випускників ЗВО знання, що охоплюють управління інтеграцією,
змістом, термінами, вартістю та ризиками при виконанні проєкту; керування людськими
ресурсами та комунікаціями, а також поставками (контрактами) та якістю. Відображено
процес управління науково-інноваційними проєктами в ЗВО відповідно до стадій виконання
традиційних проєктів, а саме: планування, виконання й упровадження та звіт. Науково обґрунтовано матричну систему управління проєктами у ЗВО як універсальну форму організації керування персоналом. Розкрито ефективні підходи, методики та стандарти, які доцільно застосувати в ході науково-інноваційної діяльності ЗВО. Доведено, що найшвидший спосіб
виконання і впровадження науково-дослідного проєкту – виокремити його складові чи окремі
завдання. Важливим у ході його виконання є застосування діаграми Ганта та гнучких методів
(Agile, Lean, Scrum). З’ясовано, що провідним завданням управління такими проєктами в ЗВО
є максимальне досягнення запрограмованої мети відповідно до окреслених і науково обґрунтованих показників діяльності кожного учасника, термінів його виконання й упровадження,
витрат (бюджету) та якості виконання робіт.
The article highlights certain aspects of the formation of managerial competence of future
university teachers in the process of applying innovative educational technologies. The following concepts are analysed: «professional competence», «managerial competence». The main components of the
professional competence of future university teachers (methodological, regulatory, managerial, design,
research, psychological and pedagogical, communicative) and the main components of the structure of
the managerial competence of future specialists: motivational, activity (operational, functional), cognitive and personal are highlighted. It is found that the scientific and innovative activities of higher education institutions are associated with the implementation and implementation of such types of projects
as: scientific, research and innovation. The purpose, features and varieties of each of them and the possibilities for transforming the above projects into scientific research are outlined. The knowledge necessary
for future graduates of higher education institutions is highlighted, covering the management of integration, content, timing, cost, and risks in project implementation; human resources and communications
management, as well as supply (contract) and quality management. The process of managing research
and innovation projects in higher education institutions in accordance with the stages of traditional
projects, namely: planning, execution and implementation, and reporting, is reflected. The matrix system
of project management in higher education institutions as a universal form of personnel management is
scientifically substantiated. The effective approaches, methods and standards that should be applied in
the course of research and innovation activities of higher education institutions are revealed. It is proved
that the fastest way to implement a research project is to identify its components or individual tasks. It is
important to use the Gantt chart and flexible methods (Agile, Lean, Scrum) in the course of its implementation. It has been found that the main task of managing such projects in higher education institutions
is to maximise the achievement of the programmed goal in accordance with the defined and scientifically
sound performance indicators of each participant, the timing of its implementation and implementation,
costs (budget) and quality of work.