У статті доведено, щоментально-мисленнєвий методичний комплекс фор-мування основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку орієнтований на фор-мування кожного компонента критичного мислення у цілому для презентованої категорії досліджених та охоплює не тільки дітей старшого дошкільного віку, а і дорослих. Розкрито дефініцію «ментально-мисленнєвий методичний комплекс формування основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку» як систему комплексного, гармонізованого, ці-леспрямованого, особистісно-орієнтованого, міжсуб’єктного психолого-педагогічного супро-воду, в результаті якого відбувається повноцінна взаємодія дитини старшого дошкільного віку, дорослих (батьків та педагогів), однолітків в різних видах діяльності, завдяки якій ство-рюються унікальні, сприятливі умови для щасливого проживання життя дитини, критично-го осмислення дійсності. Схарактеризовано педагогічну роботу з педагогами та батьками, основною метою якої стало ознайомлення педагогів з сутністю сучасних багатоваріантних визначень дефініцій: «критичне мислення», «психолого-педагогічні особливості критичного мислення дітей старшого дошкільного віку», «формування критичного мислення дітей стар-шого дошкільного віку»; озброєння педагогів та батьків сучасними методами та прийомами формування основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку; створення єдиного інноваційно-інтелектуального простору закладу дошкільної освіти та сім’ї дитини старшо-го дошкільного віку. Окреслено різноманітні форми інтерактивної методичної роботи з до-рослими щодо формування основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку: ди-намічна група; довідкове бюро; дискусійний клуб; творча майстерня критичного мислення; ресурсний центр критичного мислення тощо. Зроблено акцент на інтерактивних вправах та творчих завданнях на формування критичного мислення з метою підвищення рівня фахової майстерності, формування здатності, готовності та спроможності щодо оптимальної ор-ганізації діяльності з дітьми старшого дошкільного віку та їхніми батьками щодо формуван-ня критичного мислення
The article demonstrates that the mental-thinking methodological complex for develop-ing the foundations of critical thinking of older preschool children is oriented on forming each compo-nent of critical thinking as a whole for the researched category, encompassing not only older preschool children but also adults. The definition of the “mental-thinking methodological complex for develop-ing the foundations of critical thinking of older preschool children” is revealed as a system of compre-hensive, harmonized, purposeful, personality-oriented, inter-subjective psycho-pedagogical support, resulting in a full interaction between older preschool children, adults (parents and educators), and peers in various activities, creating unique, favorable conditions for a child’s happy life experience and critical understanding of reality.Pedagogical work with educators and parents is characterized, with the primary goal being to familiarize educators with the essence of modern multifaceted definitions: “critical thinking”, “psycho-logical and pedagogical characteristics of critical thinking of older preschool children”, “formation of critical thinking of older preschool children”; equipping educators and parents with modern methods and techniques for developing the foundations of critical thinking of older preschool children; creat-ing a unified innovative-intellectual space for preschool education institutions and families of older preschool children.Various forms of interactive methodological work with adults regarding the formation of the foundations of critical thinking of older preschool children are outlined: dynamic groups, reference bureaus, discussion clubs, and creative workshops for critical thinking, resource centers for critical thinking, and more. Emphasis is placed on interactive exercises and creative tasks to develop critical thinking, with the aim of increasing professional mastery, developing the ability, readiness, and capa-bility to optimally organize activities with older preschool children and their parents for the formation of critical thinking.