У дисертації проаналізовано і узагальнено роль основної школи у процесі становлення особистості, сучасний стан мотивації до вивчення фізики учнів основної школи та зміст діяльності учителя у напрямі формування мотивів навчання з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти України та цілей навчання фізики. Теоретично обґрунтовано комплексний підхід у формуванні мотивації до навчання фізики учнів основної школи. Розроблено методичне забезпечення для реалізації комплексного підходу у формуванні мотивації до навчання фізики учнів основної школи, а саме: методика роботи учнів з підручником фізики; методика використання якісних тестових завдань; методика проведення уроків узагальнення і систематизації знань; методика використання знань учнів з математики і хімії; методика використання науково-популярної та спеціальної літератури; методика здійснення науководослідної роботи учнів; методика проведення гурткової роботи учнів. Розроблено програму гуртка «Фізика на Землі, під водою і в космосі» та навчально-методичне забезпечення для його реалізації. Розроблено навчально-методичний посібник «Якісні тестові завдання з фізики для основної школи».
The thesis analyzes and summarizes the role of primary schools in the formation of personality, the current state of motivation to study physics secondary school pupils and content of teacher motivation in the direction of education in view of modern trends in education and training purposes Ukraine Physics. Theoretically, the integrated approach in building the motivation to learn physics secondary school pupils. A methodological support for an integrated approach in building the motivation to learn physics secondary school pupils, namely: Methods of work of students with textbook physics, methods of use of quality tests, methods of conducting lessons generalization and systematization of knowledge, methods of use of students' knowledge in mathematics and chemistry, methods of use of popular scientific and technical literature, methods of research and students, methods of the circle of students. The program group "Physics of the Earth, underwater and in space" and teaching software for its implementation. A teacher's guide "Qualitative tests in physics for elementary school".