Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідження проблеми організації позаурочної роботи з хімії учнів загальноосвітніх навчальних закладів за проектною технологією навчання. Теоретично обґрунтовано сутність проектної технології навчання хімії, поняття «навчальний проект», «проблема проекту», «позаурочна проектна діяльність». Розкрито ґенезу проектного навчання у вітчизняній та зарубіжній шкільній практиці, визначено періоди його становлення та розвитку. Проаналізовано сучасні підходи до упровадження проектної технології навчання хімії у загальноосвітніх навчальних закладах як засобу забезпечення варіативної складової Базового навчального плану, організації позаурочної роботи учнів з хімії. Охарактеризовано форми позаурочної проектної діяльності учнів з хімії, серед яких групова відіграє провідну роль. Розроблено структуру, зміст, методи, визначено етапи позаурочної проектної діяльності з хімії учнів загальноосвітніх навчальних закладів, показники і критерії ефективності технології організації позаурочної проектної діяльності учнів з хімії.
The dissertation theoretically and experimentally researches the organization of extracurricular work in chemistry for students of secondary educational establishments on the basis of project technology. The core of project technology as well as the concepts «educational project», «problem of project», «extracurricular project activity» has been theoretically substantiated. The genesis of project-based education in domestic and foreign school practice has been analyzed; periods in its origin and development have been established. Modern approaches towards projectbased instruction have been analyzed with regards of project technology introduction in the practice of secondary educational establishments as the means of providing for variant constituent in the Basic curriculum and extracurricular work of students. Various forms in the organization of students’ extracurricular project activities in chemistry (among which group work has been prioritized) have been described. The essence of project-based instruction in secondary educational establishments as well as its structure and implementation in students’ extracurricular work in chemistry has been revealed, the efficiency indexes and criteria have been defined.