Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Філософські основи сучасної парадигми освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Опольська, Марина Вікторівна
dc.contributor.author Челомбітько, Тетяна Валеріївна
dc.contributor.author Міршук, Олексій Євгенович
dc.contributor.author Лютко, Наталія Віталіївна
dc.contributor.author Козаченко, Світлана Миколаївна
dc.date.accessioned 2023-11-27T10:14:01Z
dc.date.available 2023-11-27T10:14:01Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Філософські основи сучасної парадигми освіти / М. В. Опольська, Т. В. Челомбітько, О. Є. Міршук, Н. В. Лютко, С. М. Козаченко // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Випуск 1. – С. 136-143. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43134
dc.description.abstract У статті розглядаються філософські основи сучасної парадигми освіти. Розглянуто основні трактування понять «парадигма» та «парадигма освіти» вченими філософами та педагогами. Визначено, що парадигма – це сукупність наукових надбань, зокрема теорій, концепцій, методів, які були розроблені та впроваджені в конкретній області досліджень в певний історичний період розвитку. Обґрунтовано, що освіта сьогодення повинна бути направлена на розвиток особистості як окремої індивідуальності, так і людства в цілому. Зазначено, що сучасна освітня парадигма – це певний стандарт, в якому прописані різні концепції, які втілюються науковцями на практиці. З’ясовано, що формування парадигми сучасної освіти відбувається під впливом сучасного розвитку науки і техніки, на основі того, що освіта підпорядковується сучасним вимогам суспільства. Зроблено акцент на духовній, культурній, компетентній та гуманній особистості, яка в поєднанні з науково-технічним прогресом забезпечить сучасний розвиток нашої держави на економічному та європейському рівнях. Дійшли висновку, що поєднання системного, синергетичного, культурологічного, аксіологічного, антропологічного, ресурсного, особистісно-діяльнісного, гуманістичного, компетентнісного та студентоцентрованого підходів в системі сучасної освіти забезпечить розвиток та формування сучасного фахівця, який буде здатен швидко та якісно інтегруватися в європейський простір. Вважаємо, що поєднання саме цих підходів в єдину концепцію освіти дозволить забезпечити: наукоємність освіти; вимоги до системи освіти повинні бути загальними для всіх країн; освіта повинна забезпечувати формування особистості з новим інноваційним типом мислення; після отримання фахової освіти особистість повинна вміти творчо застосовувати отримані знання в професійній діяльності і нести повну відповідальність за прийняте рішення; освіта повинна повністю задовольняти здобувачів; сучасна парадигма освіти повинна бути гуманістичною та особистісно-орієнтованою. uk
dc.description.abstract The article deals with the philosophical foundations of the modern paradigm of education. The main interpretations of the concepts of "paradigm" and "paradigm of education" by philosophers and educators are considered. It is determined that a paradigm is a set of scientific achievements, in particular theories, concepts, methods that have been developed and implemented in a particular field of research in a certain historical period of development. It is substantiated that modern education should be aimed at the development of personality of both individuals and humanity as a whole. It is noted that the modern educational paradigm is a certain standard which prescribes various concepts that are put into practice by scientists. It is found that the formation of the paradigm of modern education is influenced by the modern development of science and technology, based on the fact that education is subject to the modern requirements of society. The emphasis is placed on the spiritual, cultural, competent and humane personality, which, in combination with scientific and technological progress, will ensure the modern development of our country at the economic and European levels. We concluded that the combination of systemic, synergistic, cultural, axiological, anthropological, resource, personal and activity, humanistic, competence and student-centered approaches in the system of modern education will ensure the development and formation of a modern specialist who will be able to quickly and efficiently integrate into the European space. We believe that the combination of these approaches into a single concept of education will ensure: knowledge-intensive education; requirements for the education system should be common to all countries; education should ensure the formation of a personality with a new innovative type of thinking; after receiving professional education, a person should be able to creatively apply the acquired knowledge in professional activities and take full responsibility for the decision made; education should fully satisfy applicants; the modern paradigm of education should be humanistic and personalized. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject парадигма uk
dc.subject парадигма освіти uk
dc.subject підхід uk
dc.subject особистість uk
dc.subject paradigm uk
dc.subject education paradigm uk
dc.subject approach uk
dc.subject personality uk
dc.title Філософські основи сучасної парадигми освіти uk
dc.title.alternative Philosophical foundations of the modern paradigm of education uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37.034
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.1.18


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics