Визнання необхідності модернізації мовної підготовки майбутніх педагогічних кадрів покладає необхідність впровадження сутнісних інновацій, з одного боку, та створення додаткових можливостей для іншомовного спілкування з іншого.
У статті виявлено, що формування як лінгвістичних, так й для соціальних навичок студентства відбувається особливо ефективно, коли мовна та міжкультурна компетенція, набута при вивченні іноземної мови, підкріплюється досвідом реального іншомовного спілкування та міжкультурної взаємодії, який забезпечується в результаті спілкування з носіями мови як на теренах України, так й закордоном, передусім через закордонні академічні практики.
Охарактеризовано низку спеціальних програм освітньої мобільності, зокрема програми «Erasmus-Mundus», «Tempus», «Socrates», «Молодь» (Youth Programme), Програма «Акція Жан Моне – Розуміння Європейської Інтеграції» (Jean Monet Action – Understanding European Integration), «Люди». Встановлено, що роль академічних практик у вдосконаленні мовних навичок значуща, адже їх учасники здобувають фахові знання іноземною мовою, часто мають можливість відвідування мовних курсів, а також мають розумітися з місцевою спільнотою. Адміністрація вітчизняних педагогічних закладів освіти з метою стимулювання відповідних практик має забезпечувати відповідну інформаційну підтримку та підготовку їх потенційних учасників через цілеспрямоване формування між-культурної компетенції та культури іншомовного спілкування. Розкрито, що створення додаткових можливостей для іншомовного спілкування передбачає використання можливостей спілкування з іноземними студентами – носіями іноземної мови в Україні та потенціалу міжнародних академічних практик.
Recognition of the need to modernize the language training of future teaching staff requires the introduction of essential innovations, on the one hand, and the creation of additional opportunities for foreign language communication, on the other.
The article revealed that the formation of both linguistic and social skills of students is particularly effective when the linguistic and intercultural competence acquired during the study of a foreign language is reinforced by the experience of real foreign language communication and intercultural interaction, which is provided as a result of communication with native speakers as a on the territory of Ukraine, as well as abroad, primarily through foreign academic practices. A number of special programmes of educational mobility are characterized, in particular the programmes «Erasmus-Mundus», «Tempus», «Socrates», «Youth Programme», the programme «Jean Monet Action – Understanding European Integration» (Jean Monet Action – Understanding European Integration), «People». It has been established that the role of academic practices in improving language skills is significant, because their participants acquire professional knowledge in a foreign language, often have the opportunity to attend language courses, and also have to under-stand the local community. The administration of domestic pedagogical educational institutions in order to stimulate relevant practices should provide appropriate informational support and training of their potential participants through purposeful formation of inter-cultural competence and culture of foreign language communication. It was revealed that the creation of additional opportunities for foreign language communication involves the use of communication opportunities with foreign students – speakers of foreign languages in Ukraine and the potential of international academic practices.