ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Колесник, Ігор Миколайович![]() |
|
dc.date.accessioned | 2023-11-23T14:03:44Z | |
dc.date.available | 2023-11-23T14:03:44Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Колесник, І. М. Контемплятивні студії: стан і перспективи галузі / І. М. Колесник // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Випуск 2. – С. 174-179. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43039 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто основні аспекти нової галузі – контемплятивних студій. Це галузь, яка поєднує у собі інтереси прикладних і гуманітарних наук, відіграє роль майданчика для співпраці, обміну знаннями та досві-дом поміж дослідниками із різних дисциплін: когнітивних наук, нейронаук, медицини, філософії, педагогіки, психології, культурології, релігієзнавства тощо. У статті також проаналізовано основні поняття та ідеї, які застосовуються методологічно фахівцями галузі: «контемпляція», «контемплятивні практики», «досвід» (від першої, другої та третьої особи). Нові методології у навчанні мають на меті побудувати довіру до суб’єктивного досвіду, створити сприятливе освітнє середовище діалогу між практиками і формування на основі цих двох попередніх кроків ширшої, поглибленої ціннісно та осмисленої картини світу. Основними перспективами контемплятивних студій є створення освітніх форматів, які включають особистий досвід, навички створення спільного поля смислів і далі на основі втіленого пізнання краще розуміння природи свідомості людини. Надалі ці відкриття мають застосовуватися у філософії, на практиці у мистецтві та інших креативних формах реалізації людини. | uk |
dc.description.abstract | The article examines the main aspects of a new field – Contemplative Studies. This is a field that combines the interests of applied sciences and humanities, plays the role of a platform for cooperation, exchange of knowledge and experience between researchers from various disciplines: cognitive sciences, neurosciences, medicine, education, philosophy, psychology, cultural studies, religious studies etc. In the article, I also analyze the main concepts and ideas that are used methodologically by specialists in the field: contemplation, contemplative practices, experience (from the perspective of first, second and third person). New methodologies in education are aimed at building trust in subjective experience, creating a healthy educational environment for dialogue between practitioners and forming a broader, deepened valuable and meaningful picture of the world on the basis of these two previous steps. The main perspectives of Contemplative Studies are the creation of educational formats that include personal experience, the skills of creating a common field of meanings, and further, on the basis of embodied cognition, to better understand the nature of human consciousness. In the future, these discoveries should be applied in philosophy, in practice, art and other creative forms of human realization. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | філософія | uk |
dc.subject | епістемологія | uk |
dc.subject | контемплятивні студії | uk |
dc.subject | контемплятивні практики | uk |
dc.subject | philosophy | uk |
dc.subject | epistemology | uk |
dc.subject | contemplative studies | uk |
dc.subject | contemplative practices | uk |
dc.title | Контемплятивні студії: стан і перспективи галузі | uk |
dc.title.alternative | Contemplative studies: status and prospects of the scientific field | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 141.165 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.2.23 |