Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Контемплятивні студії: стан і перспективи галузі

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Колесник, Ігор Миколайович
dc.date.accessioned 2023-11-23T14:03:44Z
dc.date.available 2023-11-23T14:03:44Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Колесник, І. М. Контемплятивні студії: стан і перспективи галузі / І. М. Колесник // Культурологічний альманах / МОН України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Випуск 2. – С. 174-179. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43039
dc.description.abstract У статті розглянуто основні аспекти нової галузі – контемплятивних студій. Це галузь, яка поєднує у собі інтереси прикладних і гуманітарних наук, відіграє роль майданчика для співпраці, обміну знаннями та досві-дом поміж дослідниками із різних дисциплін: когнітивних наук, нейронаук, медицини, філософії, педагогіки, психології, культурології, релігієзнавства тощо. У статті також проаналізовано основні поняття та ідеї, які застосовуються методологічно фахівцями галузі: «контемпляція», «контемплятивні практики», «досвід» (від першої, другої та третьої особи). Нові методології у навчанні мають на меті побудувати довіру до суб’єктивного досвіду, створити сприятливе освітнє середовище діалогу між практиками і формування на основі цих двох попередніх кроків ширшої, поглибленої ціннісно та осмисленої картини світу. Основними перспективами контемплятивних студій є створення освітніх форматів, які включають особистий досвід, навички створення спільного поля смислів і далі на основі втіленого пізнання краще розуміння природи свідомості людини. Надалі ці відкриття мають застосовуватися у філософії, на практиці у мистецтві та інших креативних формах реалізації людини. uk
dc.description.abstract The article examines the main aspects of a new field – Contemplative Studies. This is a field that combines the interests of applied sciences and humanities, plays the role of a platform for cooperation, exchange of knowledge and experience between researchers from various disciplines: cognitive sciences, neurosciences, medicine, education, philosophy, psychology, cultural studies, religious studies etc. In the article, I also analyze the main concepts and ideas that are used methodologically by specialists in the field: contemplation, contemplative practices, experience (from the perspective of first, second and third person). New methodologies in education are aimed at building trust in subjective experience, creating a healthy educational environment for dialogue between practitioners and forming a broader, deepened valuable and meaningful picture of the world on the basis of these two previous steps. The main perspectives of Contemplative Studies are the creation of educational formats that include personal experience, the skills of creating a common field of meanings, and further, on the basis of embodied cognition, to better understand the nature of human consciousness. In the future, these discoveries should be applied in philosophy, in practice, art and other creative forms of human realization. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject філософія uk
dc.subject епістемологія uk
dc.subject контемплятивні студії uk
dc.subject контемплятивні практики uk
dc.subject philosophy uk
dc.subject epistemology uk
dc.subject contemplative studies uk
dc.subject contemplative practices uk
dc.title Контемплятивні студії: стан і перспективи галузі uk
dc.title.alternative Contemplative studies: status and prospects of the scientific field uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 141.165
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.2.23


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics