Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Становлення і розвиток шкільної біологічної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах України (1940-2000 рр.)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мегем, Олеся Миколаївна
dc.date.accessioned 2023-11-16T09:50:56Z
dc.date.available 2023-11-16T09:50:56Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Мегем, Олеся Миколаївна. Становлення і розвиток шкільної біологічної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах України (1940-2000 рр.) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання (біологія) / Мегем Олеся Миколаївна ; наук. керівник Мороз Іван Васильович ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2009. – 285 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42946
dc.description.abstract У дисертації досліджено проблему становлення і розвитку шкільної біологічної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах України (1940–2000 рр.) шляхом конструктивно-критичного аналізу структурних компонентів системи періодизації шкільної біологічної освіти відповідно до мегаперіодів та періодів її розвитку. Розроблено концептуальні засади періодизації шкільної біологічної освіти. Виділено одиниці періодизації: етап, період, мегаперіод та встановлено критерії їх визначення. Охарактеризовано періодизацію шкільної біологічної освіти з 1940 до 2000 рр. Виокремлено генетичне ядро загальнобіологічних, спеціальних та прикладних понять, які передавались від попередніх програм з біології до наступних. Узагальнено доробок методистів О. Гончара, І. Мазепи, Д. Трайтака, У. Тюпи. Виділено генетичне ядро методичних ідей, яке є рушійною силою інноваційної діяльності педагогів. uk
dc.description.abstract In the dissertation the problem of the development of school biological education in comprehensive educational establishments of Ukraine (1940–2000) is investigated by the way of the structural analyses of the elements of the school biological education system of division into the periods according to megaperiods and periods of its development. Conceptual positions of the division of school biological education into the periods are developed. Units of division into periods: stage, period, megaperiod and the criteria of their determination are suggested. The division of school biological education into the periods from 1940 till 2000 is developed and grounded. The characteristic features of periods, stages and megaperiods are found out at our research. The genetic kernel of biological, special and applied concepts, which are passed from the previous programs in biology to the followings, is selected. Experience of methodists like O. Honchar, I. Mazepa, D. Traytak, U. Tyupa is generalized. The genetic kernel of methodical ideas is selected. It guarantees stability of development of school biological education, its self-regulation, motivates force of teachers’ innovative activity. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject періодизація uk
dc.subject концептуальні засади періодизації uk
dc.subject досвід uk
dc.subject методика навчання біології uk
dc.subject тенденції uk
dc.subject аналіз програм uk
dc.subject school biological education development uk
dc.subject division into periods uk
dc.subject stages uk
dc.subject megaperiods uk
dc.subject Ukrainian methodists experience uk
dc.subject concept analysis uk
dc.subject genetic kernel uk
dc.title Становлення і розвиток шкільної біологічної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах України (1940-2000 рр.) uk
dc.title.alternative The development of school biological education in the comprehensive educational establishments in Ukraine (1940 - 2000) uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 37.015.2:371.322.5


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу