Дисертаційне дослідження присвячене проблемі розробки комп’ютерно орієнтованої методики систематизації математичних знань старшокласників. У роботі науково обґрунтовано і розроблено методику систематизації знань старшокласників на уроках математики із використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій. На основі теоретичної концепції комп’ютерної підтримки систематизації знань старшокласників на уроках математики розроблено відповідну технологію проведення уроків систематизації знань різноманітної тематики відповідно чинній програмі. У дослідженні описані методи і засоби комп’ютерно орієнтованого навчання учнів систематизації знань як логічного прийому усвідомлення і запам’ятовування навчальної інформації, а також система роботи вчителя з систематизації знань учнів згідно з принципами особистісно орієнтованого навчання.
Диссертационное исследование посвящено проблеме разработки компьютерно ориентированной методики систематизации математических знаний старшеклассников. Систематизацией является процесс установления связей между математическими понятиями, их свойствами, способами решения задач с целью создания системы знаний. Основной целью систематизации знаний является осознание, запоминание и последующее использование в учебной и будущей профессиональной деятельности совокупности математических законов и операциональных навыков, превращение систематизации в метод углубленного изучения математических объектов. В диссертации научно обоснована и детально разработана соответствующая этой цели методика, а также технология проведения уроков обобщения и систематизации знаний с использованием средств информационно-коммуникационных технологий.
The thesis contains scientifically grounded methods of the mathematics knowledge systematization in the higher forms with application of modern informational teaching technologies at the lessons of mathematics. In the research the attention is paid to the practical, active origin of intellectual operations and actions, systematization in particular. The work determines psychological and pedagogical conditions of systematization application as mental action and logical method of educational material memorizing.
Methodical means of organization and realization the lessons of mathematic knowledge systematization with modern informational teaching technologies are worked out.