Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Технологія вивчення теоретичного матеріалу з механіки у класах фізико-математичного профілю

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Марченко, Оксана Анатоліївна
dc.date.accessioned 2023-11-14T14:21:25Z
dc.date.available 2023-11-14T14:21:25Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Марченко, Оксана Анатоліївна. Технологія вивчення теоретичного матеріалу з механіки у класах фізико-математичного профілю : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання (фізика) / Марченко Оксана Анатоліївна ; наук. керівник Мінаєв Юрій Павлович ; Запорізький національний університет. - Запоріжжя, 2009. – 227 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42931
dc.description.abstract У дисертації розглядається проблема створення технології вивчення теоретичного матеріалу з механіки у класах фізико-математичного профілю і пропонується авторський варіант такої технології. Ця технологія має такі особливості: по-перше, вона ґрунтується на закономірностях та особливостях розвитку в учнів мислення та логічної пам’яті; по-друге, враховує три основні вимоги до технологізації навчального процесу (наявність діагностично поставлених цілей навчання; дотримання принципу завершеності навчання; налагодження зворотного зв’язку); по-третє, містить варіант вирішення проблеми математичної підтримки курсу фізики; і по-четверте, передбачає створення і використання “комп’ютерного помічника”, за допомогою якого учні значною мірою самостійно вивчають теоретичний матеріал. Експериментально доведено, що створена технологія, яка передбачає інтеграцію в одному навчальному курсі механіки та відповідних розділів математики, в умовах належного методичного забезпечення та адекватного використання можливостей сучасних комп’ютерних технологій дозволяє школярам не лише отримувати дієві систематизовані знання з механіки, а й переходити на якісно новий рівень самостійності у засвоєнні та використанні теоретичного матеріалу з фізики. uk
dc.description.abstract Актуальность проведенного исследования обусловлена начавшейся в Украине реформой среднего образования, которой предусмотрена профильная дифференциация старшей школы (10-12 классы). В связи с этим цели и содержание курса физики, а также организация самого процесса обучения должны зависеть от избранного учащимися профиля. Выбор учащимися физико-математического профиля для обучения в старшей школе должен накладывать на них некоторые обязательства по повышению самостоятельности при изучении физики. Однако у большинства учащихся на момент перехода в старшую школу нет своей результативной технологии изучения углубленного курса физики. С другой стороны, учителя не могут помочь учащимся за короткий срок разработать такие собственные технологии, которые учитывали бы их индивидуальные особенности, поскольку существует общее противоречие. Оно состоит в том, что для осознанного изучения физики, в частности, механики, необходимым условием является владение соответствующим математическим аппаратом, а по существующим школьным программам его изучение откладывается на определенный, но достаточно длительный срок. Учащиеся остаются без необходимого инструментального обеспечения, наличие которого позволило бы им проявить самостоятельность в изучении теоретического материала по механике и увидеть, что значительную часть важных физических результатов, которые нужно усвоить по программе углубленного курса физики, можно получить собственными силами. uk
dc.description.abstract This dissertation is considered the problem of creation of Technology of studying of theoretical material on mechanics in physics-mathematical classes and offered an author’s version of such Technology. The features of this technology consist of the following: firstly, it underlies the regularities and peculiarities of development of students’ logical mind and thought; secondly, it takes into account of three main conditions of technologization of teaching process (presence of diagnostically putting purpose of teaching; following the principle of teaching completeness; providing with reserve connection); thirdly, it contains the variant of deciding the problem of use mathematical support in the course of physics; fourthly, it intends to make and use “the computer’s help” with the help of which the students study the theoretical material on the whole without assistance. It is proved with the help of experiments that created technology in the conditions of this methodical providing and adequate use of possibilities of modern computer technologies allows the students not only to get systematized knowledge in mechanics but to turn to a new qualitative level of self-dependence in leaning and using of theoretical material in physics. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject освітня технологія uk
dc.subject інтеграція uk
dc.subject теоретичний матеріал з механіки uk
dc.subject фізико-математичний профіль навчання uk
dc.subject технология обучения uk
dc.subject интеграция uk
dc.subject теоретический материал по механике uk
dc.subject физико-математический профиль обучения uk
dc.subject technology of teaching uk
dc.subject integration uk
dc.subject theoretical material on mechanics uk
dc.subject physics-mathematical profile of teaching uk
dc.title Технологія вивчення теоретичного матеріалу з механіки у класах фізико-математичного профілю uk
dc.title.alternative Технология изучения теоретического материала по механике в классах физико-математического профиля uk
dc.title.alternative Technology of studying of theoretical material on mechanics in physics-mathematical classes uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 531/534(07)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу