Дисертаційне дослідження присвячене актуальній проблемі сучасної теорії та практики – формуванню музично-образних уявлень учнів підліткового віку в системі початкової мистецької ланки освіти. Подано аналіз базових понять дослідження та висвітлено їх сутність. Визначено структурні компоненти формування музично-образних уявлень підлітків (емоційно-мотиваційний, когнітивно-аналітичний, творчо-діяльнісний та інтерпретаційно-комунікативний). Вперше сформульовано та обґрунтовано критерії, показники, рівні сформованості музично-образних уявлень підлітків. Розроблено та впроваджено в навчально-виховний процес поетапну
методику формування музично-образних уявлень підлітків, яка є певною системою, що передбачає визначення мети, завдань, комплексу взаємодоповнюючих методів і прийомів, що сприяють вирішенню завдань формування музично-образних уявлень підлітків у процесі виконавської діяльності.
Диссертационное исследование посвящено актуальной проблеме современной теории и практики – формированию образных представлений учеников подросткового возраста в системе начального художественного звена образования. В работе анализируются философско-эстетические, психологические, музыковедческие и педагогические взгляды на проблему формирования музыкально-образных представлений подростков. Подан анализ базовых понятий исследования и отражена их сущность. Музыкально- образные представления рассматриваются как личностные динамические образования, которые вызваны к жизни обобщенным художественным образом музыкального произведения и составляют его чувственную ткань. Изменяясь и совершенствуясь в процессе исполнительской деятельности, они служат источником музыкально личностных смыслов подростков.
Dissertation research is devoted the issue of the day of modern theory and practice – forming of vivid presentations of students of teens in the system of initial artistic link of education. Certainly structural components of forming of vivid presentations of teenagers (emotionally motivational, kognitivno-analytical, tvorche-diyal'nisniy and interpretation-communicative) of. It is developed and inculcated in educationaleducate process, which is the certain system, which foresees the stage-by-stage method of forming of vivid presentations of teenagers determination of purpose, tasks, complex of vzaemodopovnyuyuchikh methods and receptions which are instrumental in the decision of tasks of forming of vivid presentations of teenagers in the process of musically performance to activity.