Дисертаційне дослідження присвячене вивченню особистісних детермінант, психологічних механізмів виникнення і розв’язання конфліктних ситуацій у пізньому юнацькому віці. Уточнено зміст понять конфліктна ситуація та особистісні детермінанти розв’язання конфліктних ситуацій. Вивчено психологічні особливості конфліктних ситуацій та особистісної детермінації конфліктної взаємодії. Модифіковані діагностичні методики дослідження особистісної детермінації розв’язання конфліктних ситуацій у пізньому юнацькому віці. Вивчено і систематизовано базові особистісні детермінанти виникнення і розв’язання конфліктних ситуацій, виокремлено типові конфліктні ситуації в студентському середовищі (зовнішньо-детерміновані, детерміновані групою, внутрішньодетерміновані). Розроблено та апробовано систему з формування особистісних детермінант розв’язання конфліктних ситуацій у студентському віці особистісно-орієнтованими засобами, обґрунтовано психологічні умови ефективності та чинники формування психологічних механізмів та особистісних детермінант розв’язання конфліктних ситуацій у студентському середовищі.
Диссертационное исследование посвящено проблеме конфликтного взаимодействия в позднем юношеском возрасте, а также изучению психологических механизмов и личностных детерминант по разрешению конфликтных ситуаций интерперсонального взаимодействия в студенческих групах. В результате анализа психологической литературы было установлено, что исследование данной проблемы является актуальным, так как личностная детерминация разрешения конфликтных ситуаций в студенческой среде, как и проблема исследования специфики конфликтных ситуаций остаются недостаточно изученными в современной психологической науке. В работе представлены содержательные характеристики конфликтных ситуаций, психологические характеристики личностных детерминант возникновения и разрешения конфликтных ситуаций, освящены особенности позднего юношеского возраста, выделены типы конфликтных ситуаций интерперсонального взаимодействия студентов, описаны формы конфликтного поведения личности в позднем юношеском возрасте.
Dissertation is mode for a studying personal determination, psychological rising and solving conflict satuations in the late youth age. Closer definition of the meaning conflict satuation and personal determinations is setteled on the conflict satuations. It is learned psychological special conflict satuations and personal determination conflict of the interaction. The diagnostic methods of reserching in the personal determination is setteled on the conflict satuations in the late youth age are modified. It is learned (studied) and
systematire basic personal determinations of rising and solving satuations is separeted typical conflict satuations in the students’ area (it is determinate by external area, group area). It is developed and approbated the system of creating personal determination in the solving conflict satuations in the students’ age including methods of personal orientation, well-founded psychological conflict of affect and act creation psychological methods and personal determination in the solving conflict satuations in the students’ area.