Дисертацію присвячено проблемі моніторингу якості процесу навчання в старшій школі, а саме питанню підвищення якості результатів процесу навчання шляхом проведення моніторингу за певної сукупності дидактичних умов. У дослідженні розглянуто сутність педагогічного моніторингу, його основні характеристики, проаналізовано стан моніторингу в масовій шкільній практиці. Розроблено структурну модель моніторингу якості процесу навчання в старшій школі, що являє собою певну чітко встановлену сукупність взаємозалежних та взаємопов’язаних структурних елементів цілеспрямованого відстеження динаміки змін якості результатів процесу навчання. Визначено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено дидактичні умови, що забезпечують ефективність моніторингу якості процесу навчання в старшій школі. Розроблено методичні рекомендації щодо організації та проведення моніторингу якості процесу навчання в практиці роботи загальноосвітніх навчальних закладів.
Диссертация посвящена проблеме мониторинга качества процесса обучения в старшей школе, а именно вопросу повышения качества результатов процесса обучения путем проведения мониторинга при выполнении ряда дидактических условий. В исследовании рассмотрена сущность педагогического мониторинга, его основные характеристики, проанализировано состояние мониторинга в массовой
школьной практике. На основании анализа сущности и особенностей педагогического мониторинга, анализа понятий «качество», «процесс обучения», «качество процесса обучения», уточнена сущность понятия «мониторинг качества процесса обучения» как целенаправленного, динамичного, системно-организованного отслеживания результатов процесса обучения с целью выявления их соответствия четко определенным критериям и показателям качества, которое совершается в процессе сбора, обработки, систематизации, анализа, оценивания, интерпретации мониторинговой информации и обеспечивает прогнозирование и корректирование их достижения. Результаты экспериментальной работы подтвердили позитивное влияние дидактических условий на эффективность мониторинга качества процесса обучения в старшей школе.
The thesis deals with the monitoring issues of the learning quality in senior school, namely the quality results of the process of learning through the monitoring under specified didactic conditions. The study reviews the essence of the pedagogical monitoring, its main features, as well as the analysis of monitoring in school practice. The structural monitoring model of the quality of learning in senior school has been developed. This model represents the certain clearly established set of interdependent and interrelated structural elements of the targeted monitoring of the dynamics in the quality changes of the learning process results. The didactic conditions, ensuring the effectiveness of the monitoring quality of the process of learning in senior school have been defined, theoretically substantiated and experimentally verified. Methodical recommendations have been developed for the organization and monitoring the quality of the learning processes in the practice of comprehensive educational institutions.