Дисертація містить результати теоретико-експериментального дослідження проблеми інтеграції техніко-технологічних знань і умінь про виробництво й обробку конструкційних матеріалів майбутніх учителів трудового навчання. Автором проаналізовано сучасний стан проблеми, уточнено визначення понять “техніко-технологічне знання”, “техніко-технологічне уміння”. Обґрунтовано підходи до формування та структурування навчального матеріалу дисципліни “Виробництво й обробка конструкційних матеріалів”, рівні засвоєння знань та сформованості умінь студентів. Розроблено і впроваджено у навчальний процес ВНЗ модель і методику інтеграції техніко-технологічних знань і умінь та експериментально перевірено їх вплив на рівень професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання.
Диссертация содержит результаты теоретико-экспериментального исследования проблемы интеграции технико-технологических знаний и умений о производстве и обработке конструкционных материалов будущих учителей трудового обучения. Проанализировано нынешнее состояние проблемы, уточнено определение понятий “технико-технологическое знание”, “техникотехнологическое умение”. Проведённая экспериментальная проверка подтверждает явные преимущества учебной дисциплины “Производство и обработка конструкционных материалов” над традиционной системою преподавания технических дисциплин. Об этом свидетельствует позитивная динамика усвоения знаний и сформированности умений в экспериментальных группах студентов.
The thesis contains the results of theoretical and experimental research on the integration of technical and technological knowledge and skills about production and processing of structural materials future teachers of labor studies. The author analyzes the current state of the problem, clarifies definitions of "technical and technological knowledge", "technical and technological skills." Approaches to the formation and structuring of learning material subject "Production and processing of structural materials," the level of mastering the technical and technological knowledge and of skills of students. Developed and implemented the learning process of university model and methodology for integration of technical and technological knowledge and skills and experimentally tested their effect on training future teachers of labor studies.