Дисертація присвячена актуальній проблемі сучасної теорії та практики – методика формування духовних цінностей засобами вокально-хорового мистецтва у системі початкової мистецької ланки освіти. Подано аналіз базових понять дослідження та висвітлено їх сутність. Визначено загальну структуру і зміст духовних цінностей молодших школярів у процесі вокально-хорового навчання, описані особливості їх формування в умовах недільних шкіл. Розроблено та експериментально перевірена методика формування духовних цінностей молодших школярів у процесі вокально-хорового навчання на основі духовних піснеспівів, яка включала форми, методи і прийоми на початковоознайомлювальному, пізнавально-розвивальному та творчо-реалізаційному етапах, визначені педагогічні умови підвищення ефективності цього процесу. Результативність застосованої методики виявилась у позитивній динаміці
рівнів сформованості духовних цінностей молодших школярів у процесі вокальнохорового навчання експериментальної групи за всіма критеріями порівняно з контрольною.
Диссертация посвящена актуальной проблеме современной теории и практики – методики формирования духовных ценностей средствами вокально-хорового искусства в системе начального художественного звена образования. Представлен анализ базовых понятий исследования и освещена их сущность. Определена общая структура и содержание духовных ценностей младших школьников в процессе вокально-хорового обучения, описаны особенности их формирования в условиях воскресных школ. Разработана и экспериментально проверена методика формирования духовных ценностей младших школьников в процессе вокально-хорового обучения на основе духовных песнопений, которая включала формы, методы и приемы на начально-ознакомительном, познавательноразвивающем и творческо-реализационном этапах, определены педагогические условия повышения эффективности этого процесса. Результативность примененной методики проявилась в положительной динамике уровней сформированности духовных ценностей младших школьников в процессе вокально-хорового обучения экспериментальной группы по всем критериям в сравнениис контрольной.
The dissertation is devoted to the actual problem of modern theory and practice – the methodologies of spiritual values forming by means of vocally-choral art facilities in the system of initial artistic branch of education. The analysis of basic research concepts is presented and their substance is illustrated. A general structure and content of spiritual values of junior schoolchildren are determined in the process of thevocally-choral educating the features of their forming are described in the conditions of Sunday-schools. The methodology of spiritual values forming of junior schoolchildren is experimentally tested and worked out in the process of thevocally-choral educating on the basis of spiritual motets, that included forms, methods and techniques at the initial -acquaintance, cognitive - developing and creative - realization stages, the pedagogical conditions of effectiveness increase of this process are determined. Effectiveness of the applied methodology revealed in the positive dynamics of formed spiritual values levels ofjunior schoolchildren in the process of the vocally-choraleducating in the experimental group by all criteria in comparison with the control one.