Дисертаційна робота присвячена дослідженню правового виховання учнів з вадами інтелектуального розвитку. Проаналізовано шляхи становлення правового виховання як в загальній, так і в спеціальній психолого-педагогічній літературі, конкретизовано й уточнено понятійний апарат правового виховання. У дисертації розроблені умови підвищення рівня сформованості правової вихованості (інтерактивні технології) у процесі вивчення основ правових знань вищезазначеної категорії дітей. Розроблена програма з правового виховання максимально орієнтована на перспективи післяшкільної соціальної адаптації учнів з вадами інтелектуального розвитку. У процесі експериментального навчання було підтверджено ефективність запропонованої методики правового виховання учнів з вадами інтелектуального розвитку як на уроках, так і в позаурочний і позакласний час.
Диссертационная работа посвящена проблеме социально-правового воспитания учащихся 9-х классов с нарушениями интеллектуального развития. Проанализированы пути становления правового воспитания как в общей, таки в специальной психолого-педагогической литературе, конкретизировано и уточнено понятийный аппарат правового воспитания. Исследование показало, что учащиеся одного и того же класса имеют разный уровень усвоения знаний, умений и навыков: достаточный, средний, низкий и очень низкий, причем основную массу составляют ученики с низким и очень низким уровнем усвоения правовых знаний. В процессе экспериментального обучения была подтверждена эффективность предложенной методики правового воспитания учеников с недостатками интеллектуального развития как на уроках так и во внеурочное и внеклассное время.
Dissertation work is devoted to research of legal education of students with the lacks of intellectual development. At dissertations the developed terms of increase of level of formed of the legal breeding (interactive technologies) in the process of study of bases of legal knowledges higher than the noted category of children. The ways of becoming of legal education are analysed both in general and in the special психолого-pedagogical literature, it is specified and the notion vehicle of legal education is specified. The developed program from legal education is maximally oriented to the prospects after school social adaptations of students with the lacks of intellectual development.