У дисертації обгрунтована можливість формування інтелектуальних учнів на основі технологій об’єктно-орієнтованого та візуального програмування. Запропоновано науково обгрунтовану методику формування інтелектуальних умінь старшокласників на основі систем об’єктно-орієнтованого та візуального програмування, яка сприяє переходу учнів від репродуктивного рівня засвоєння навчальної інформації до активного її набуття та логічного осмислення, підвищенню рівня їх інтелектуальної активності та загальної успішності у навчанні. Встановлено, що формування інтелектуальних умінь ефективніше, якщо спочатку проводиться на основі репродуктивної поетапної моделі, в ході реалізації якої учні знайомляться та засвоюють прийоми інтелектуальних дій, а потім продовжується у процесі розв’язування задач-проектів та дослідницької діяльності, що передбачає перенесення, застосування набутих умінь в нових умовах. Розроблено окремі компоненти методичної системи навчання в загальноосвітніх школах основ об’єктно-орієнтованого та візуального програмування.
Диссертация посвящена проблеме формирования интеллектуальных умений старшеклассников при обучении информатики. В работе теоретически обоснована и экспериментально апробирована методика формирования интеллектуальных умений на основе технологии объектно-ориентированного и визуального программирования, которая способствует переходу учеников от репродуктивного уровня усвоения учебной информации до активного ее получения и логического осмысления, повышению уровня их интеллектуальной активности и успеваемости в учебе. В работе обосновано целесообразность изучения в курсе информатики общеобразовательной школы объектно-ориентированного, визуального программирования и проектирования. Разработано отдельные компоненты методической системы обучения в общеобразовательных школах основ объектно-ориентированного, визуального программирования и проектирования.
The dissertation is devoted to the problem of formation of intellectual skills of pupils of the senior classes by means of object-oriented and visual programming and designing in the process of studying. Scientifically proved methods of intellectual skills on the bases of object-oriented and visual programming and designing in the process of learning of computer science were offered in the theses. The methods provide effective educational and intellectual activities of pupils in solving tasks - projects. In process of formation pupils get acquainted and acquire receptions of intellectual actions, and the subsequent process of the decision of the tasks - projects and research activity provide carry, use of the found skills, use skills in new conditions. The expediency of study in a rate of school’s computer science of visual, object-oriented programming and designing is proved. Is developed components of methodical system of formation of intellectual skills in schools based on the object-oriented approach and visual programming.