ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лук'яненко, Валентина Володимирівна | |
dc.date.accessioned | 2023-11-09T09:56:54Z | |
dc.date.available | 2023-11-09T09:56:54Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Лук'яненко, Валентина Володимирівна. Психологічні особливості становлення здатності до самоефективності в юнацькому віці : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна і вікова психологія / Лук'яненко Валентина Володимирівна ; наук. керівник Зелінська Тетяна Миколаївна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2011. – 269 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42850 | |
dc.description.abstract | Дисертація присвячена дослідженню сутності, ролі, вікових особливостей становлення здатності до самоефективності в юнацькому віці. У роботі представлений аналіз науково-теоретичних концепцій та підходів до вивчення проблеми самоефективності у зарубіжній, радянській та вітчизняній психології, розкриті вікові особливості її прояву. Визначено структуру (загальна самоефективність, самоефективність соціальних взаємин, самоефективність у діяльності), критерії і показники її діагностування (оцінка використання власних здібностей: очікування успіху; соціальна компетентність: ініціатива та стійкість в соціальних контактах; здатність планувати та коригувати: гнучкість та наполегливість у досягненні мети), рівні прояву (високий, середній, низький). Встановлено взаємозв’язки між здатністю до самоефективності із самоповагою, копінг-стратегіями, почуттям впевненості в собі, соціально-психологічною адаптацією, мотивацією навчання у вищому навчальному закладі. | uk |
dc.description.abstract | Диссертация посвящена исследованию сути, роли, психологических особенностей, эмпирических коррелятов самоэффективности, ее структуры, критериев измерения, поиску путей и способов повышения уровня самоэффективности в юношеском возрасте. В работе проанализированы научно-теоретические подходы к изучению самоэффективности в зарубежной психологии – социально-когнитивной, гуманистических теориях, позитивной психологии, а также в советской и отечественной психологии. Исследованы психологические особенности становления самоэффективности в юношеском возрасте, на основе которых были определены эмпирические корреляты самоэффективности: самоуважение, копинг-стратегии, чувство уверенности в себе, социально-психологическая адаптация, мотивация обучения в вузе. | uk |
dc.description.abstract | The dissertation describes the research of the essence, role, psychological peculiarities, structure of self-efficacy, effective ways and methods of its formation in adolescence. The dissertation shows the analysis of scientific theoretical conceptions, approaches to the research of self-efficacy in foreign, soviet and native psychological literature and age peculiarities of the phenomena. The structure (general, social, action self-efficacy), criteria for measurement (assessment of one’s abilities, social competence, ability to plan and correct actions), empirical correlates (self-respect, coping strategies, assertiveness, social adaptation, motivation for learning), and the levels of their display are determined. The psychocorrectional program of self-efficacy raise in adolescence, directed to creation of psycho-pedagogical conditions for productive overcoming of age crisis by means of their activation is substantiated, developed and implemented. Its effectiveness as system of influence on intensity of self-efficacy and activation of personal development of students at the adolescent age is proved. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | самоефективність | uk |
dc.subject | здатність | uk |
dc.subject | юнацький вік | uk |
dc.subject | самоповага | uk |
dc.subject | копінг-стратегії | uk |
dc.subject | почуття впевненості в собі | uk |
dc.subject | соціально-психологічна адаптація | uk |
dc.subject | мотивація навчання у ВНЗ | uk |
dc.subject | самоэффективность | uk |
dc.subject | способность | uk |
dc.subject | юношеский возраст | uk |
dc.subject | самоуважение | uk |
dc.subject | копинг-стратегии | uk |
dc.subject | чувство уверенности в себе | uk |
dc.subject | социально-психологическая адаптация | uk |
dc.subject | мотивация обучения в вузе | uk |
dc.subject | self-efficacy | uk |
dc.subject | ability | uk |
dc.subject | adolescence | uk |
dc.subject | self-respect | uk |
dc.subject | coping strategies | uk |
dc.subject | assertiveness | uk |
dc.subject | social adaptation | uk |
dc.subject | motivation for learning | uk |
dc.title | Психологічні особливості становлення здатності до самоефективності в юнацькому віці | uk |
dc.title.alternative | Психологические особенности становления способности к самоэффективности в юношеском возрасте | uk |
dc.title.alternative | Psychological peculiarities of self-efficacy formation in adolescence | uk |
dc.type | Dissertation | uk |
dc.identifier.udc | 37.015.3:159.922.8 |