У дисертації досліджено проблему навчання інформатики та обчислювальної математики з використанням комп’ютера у вищих педагогічних навчальних закладах. Особлива увага у дослідженні приділяється курсам, де розв’язування задачі має бути обов’язково доведене до числа: чисельним методам математики, математичної фізики тощо. Значна увага приділяється формуванню творчого мислення у студентів у процесі навчання математики. Детально проаналізований цикл фундаментальних математичних вузівських дисциплін. Для кожної з основних дисциплін визначені педагогічні програмні засоби, які мають застосовуватися для підтримки вивчення цієї дисципліни. Проаналізована схема професійної діяльності математика при розв’язуванні за допомогою комп’ютера задач у деякій предметній галузі. Розмежовані функції спеціаліста предметної галузі та математика при розв’язуванні задач з цієї галузі знань в умовах використання засобів ІКТ.
В диссертации исследована проблема обучения информатике и вычислительной математике с использованием компьютера в высших педагогических учебных заведениях. Особое внимание в исследовании отводится курсам, где решения задач должны быть обязательно доведены до численного результата: численным методам математики, математической физики и т.п.. Предлагается построение компьютерно-ориентированной методической системы обучения, которая может включать учебные пособия, тренажеры и пакеты прикладных программ учебного назначения. В исследовании рассматривается построение сценария учебного комплекса. Значительное внимание отводится формированию творческого мышления у студентов в процессе обучения математике. Детально проанализирован цикл фундаментальных математических вузовских дисциплин.
In the thesis the problem of teaching of calculating mathematics in higher educational institutions has been investigated. The special attention in the research is assigned to courses, where solutions of the task ought to be led up to a numerical outcome: to the numerical methods, equation of mathematical physics and others. The significant attention is assigned to shaping of creative thinking of students in teaching process of mathematics.
In details the cycle of fundamental mathematical higher school disciplines is analyzed. For each of basic disciplines the pedagogical software are defined which should be applied to support the study of this discipline. The role and place of character transformations is being investigated with teaching mathematics in pedagogical higher school. Both own developments and professional mathematical packages are meant.