У роботі досліджується проблема формування навчально-дослідницьких умінь учнів
загальноосвітніх навчальних закладів у процесі навчання елементів стохастики. Уточнено поняття навчально-дослідницької діяльності учнів; подальшого розвитку набули структурні компоненти навчально-дослідницьких умінь учнів. Визначено передумови та шляхи формування навчально-дослідницьких умінь учнів у процесі навчання елементів стохастики. Запропоновано методичну систему формування навчально-дослідницьких умінь учнів у процесі навчання елементів стохастики на основі статистичних ймовірностей з використанням педагогічного програмного засобу GRAN1.
Диссертация посвящена вопросам научного обоснования, разработки и внедрения
методической системы формирования учебно-исследовательских умений учащихся в процессе обучения элементам стохастики в общеобразовательных школах.
Предложенная методическая система формирования учебно-исследовательских умений учащихся в процессе обучения элементам стохастики предполагала пересмотр и совершенствование всех компонент методической системы обучения учащихся элементам стохастики. Особенностью предлагаемой системы обучения является статистический подход к формированию понятия вероятности, который позволяет знакомить учащихся на интуитивном уровне с современным построением теории вероятностей на аксиоматике А. Н. Колмогорова.
The problem forming of pupils’ educational-research skills of general educational establishments in the process of teaching the elements of stochastik is investigated in work. The concept of pupils’ educational-research activities is specified; the structural components of pupils’ educational-research activities gained further development. Conditions and ways of forming pupils’ educational-research skills in the process of teaching the elements of stochastik are determined. The methodical system of teaching
pupils the elements of stochastik on the basis of statistical probabilities with the use of pedagogical program mean GRAN1, directed at forming the pupils’ educational- research skills is given here.