Дисертаційна робота присвячена дослідженню проблеми підвищення ефективності системи управління процесом навчання культурі рухів у фізичному вихованні. Обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність застосування умов навчальної діяльності – саморегуляції та педагогічних впливів ззовні в навчанні культурі рухів дівчат 10-12 років. У роботі вперше досліджено ефективність самого підходу до побудови креативно-адаптивних технологій навчання культурі рухів на основі застосування варіативного моделювання дидактичних умов діяльності.
Показано різний вплив кожної з умов на точність регуляції рухів, успішність навчання руховим діям та характер термінової адаптації. Доведено, що застосування умов навчальної діяльності на основі принципу вибірково-варіативної дії позитивно відбивається на успішності навчання руховим діям та розвитку спеціальної працездатності дівчат 10-12 років.
Диссертационная работа посвящена исследованию проблемы повышения эффективности системы управления процессом обучения культуре движений в физическом воспитании. Обосновано и экспериментально проверено эффективность применения дидактических условий деятельности – саморегуляции и воздействий влияния извне в обучении культуре движений девочек 10-12 лет. На основе анализа научной литературы выявлены разные мнения относительно подходов к методике обучения двигательным действиям и обоснована актуальность поиска путей построения педагогических технологий формирования культуры движений девочек 10-12 лет. Проведенный анализ анкетирования учителей физической культуры позволяет констатировать, что в большинстве случаев они используют традиционную методику обучения двигательным действиям, которая базируется на многократном повторении упражнений для формирования инамического стереотипа.
Dissertation work is devoted to the problem of pupils motive culture training efficiency increasing in operation of physical training process. The efficiency of pedagogical activity conditions – self regulation and external influence that have used in motive culture teaching 10-12 aged girls is based and experimentally examined. In work the first time is examined the point of view oneself efficiency to the motive action teaching technology that was build on using conditions varietive actions modelizing. The non-identical influence of pedagogical activity condition on accuracy of moving regulation, success motive actions training and the character of instantaneous adaptation is showed. The conditions of activity in the basis of electedvariation principle action positively can reflects on success motive actions training and special capability development in work is provided.