Відповідальність освіти аналізується як соціальний інститут, що забезпечує процес і результат засвоєння особистістю певної суми знань, формування її компетенцій, світогляду та культури. В роботі підкреслюється, що освіта не може здійснюватись на «безвідповідальній основі». Кожен, хто входить в цей процес, має свою міру відповідальності. Загальна відповідальність, що розпочинається з визначення державної політики в галузі освіти, покладається на державу. Ця відповідальність делегується установам і відомствам, які керують освітньою галуззю, а також розповсюджується на конкретних керівників і виконавців – всіх учасників навчально виховного процесу, включаючи педагогів, батьків і дітей. Доведено, що освіта має активно сприяти формуванню нової ціннісної системи суспільства – відкритої, варіативної, духовно та культурно наповненої, толерантної, здатної забезпечити становлення громадянина і патріота, консолідувати суспільство на засадах пріоритету прав особистості, зменшення соціальної нерівності.
Ответственность образования анализируется как социальный институт, который обеспечивает процесс и результат усвоения личностью определенной суммы знаний, формирования его компетенций, мировоззрения и культуры. В работе подчеркивается, что образование не может осуществляться на «безответственной основе». Каждый, кто входит в этот процесс, имеет свою меру ответственности. Общая ответственность, которая начинается с определения государственной политики в отрасли образования, полагается на государство. Эта ответственность делегируется учреждениям и ведомствам, которые руководят образовательной отраслью, а также распространяется на конкретных руководителей и исполнителей – всех участников учебно-воспитательного процесса, включая педагогов, родителей и детей. Доказано, что образование должно активно способствовать формированию новой ценностной системы общества – открытой, вариативной, духовно и культурно наполненной, толерантной, способной обеспечить становление гражданина и патриота, консолидировать общество на принципах приоритета прав личности, уменьшения социального неравенства.
Education responsibility is being analyzed as social institute which provides the process and outcome of the acquiring a certain amount of knowledge by a person, forming of his competences, ideology and culture. This article highlights education can not be implemented on «irresponsible base». Everyone who enters this process has his own measure of responsibility. Overall responsibility that begins with the definition of state educational policy is being relied on the state. This responsibility is delegated to agencies and departments that manage educational sector and also extends to the specific leaders and executives – to all members of educational and tutorial process, including teachers, parents and children. It is proved that education should actively promote a new value system of society- an open, variable, spiritually and culturally filled, tolerant, able to ensure the formation of a citizen and patriot, consolidate society on the basis of priority of individual rights, reducing social inequality.