Дисертація присвячена дослідженню смислових конотацій дієслів мовлення в казковому дискурсі. Об’єктом аналізу є комунікативні дієслова, зокрема мовлення, які утворюють конотації у казкових дискурсивних ситуаціях. У роботі визначено особливості учасників ситуації, способи реалізації комунікативного акту та його зв’язок із дискурсивною ситуацією. На підставі аналізу комунікативних дієслів з погляду їх семантичного та ситуативного наповнення встановлено особливості організації конотативних та ядерної систем дієслів мовлення, механізми їх інтерпретації у дискурсивних ситуаціях. Визначено смислові домінанти у конотативних системах, особливості їх реалізації у мовних формах, досліджено дві складові конотативної системи – когнітивну та психологічну системи та їх вплив на розвиток дискурсивної ситуації, встановлено особливості функціонування конотативних систем у дискурсивних ситуаціях.
Диссертация посвящена исследованию смысловых коннотаций глаголов речи в сказочном дискурсе. Объектом комплексного анализа являются коммуникативные глаголы, в частности глаголы речи, которые приобретают коннотации в сказочных дискурсивных ситуациях. В работе определены способы реализации коммуникативного акта и его связь со сказочной дискурсивной ситуацией. На основе анализа коммуникативных глаголов с точки зрения их семантического и ситуационного наполнения определены особенности организации коннотативных и ядерной систем глаголов речи, механизмы их интерпретации в дискурсивных ситуациях.
The thesis is dedicated to the research of meaningful connotations of speech verbs in tale discourse. The object of research constitute communication verbs, speech verbs in particular, that create connotations in tale discourse situations. In the work there were researched the ways of realizing communication action in the a tale and its connection with communicative discourse situation. On the basis of the verbs analysis from the point of view of their semantic and situational contents, there were found out the peculiarities connotation of structuring and nuclear systems of speech verbs and mechanisms of their interpretation in discourse situations. There were defined meaningful dominants in connotation systems and peculiarities of their implementation in language forms, integral parts of connotation systems – cognitive and psychological systems and their influence on the development of discourse situation – were studied and the peculiarities of connotation systems functioning in discourse situations were defined.