В дисертації наведено теоретичне узагальнення і нове вирішення проблеми підвищення ефективності формування знань з мікроеволюції у майбутніх учителів біології. Розкрито теоретичні основи розділу “Мікроеволюція” в навчальному курсі “Еволюційне вчення” та проаналізовано проблеми формування знань студентів з мікроеволюції. Проаналізовано дидактичні можливості застосування існуючих педагогічних програмних засобів з біології на заняттях з мікроеволюції у вищих педагогічних навчальних закладах. Окреслено психолого-педагогічні засади успішної розробки та застосування комп’ютерних засобів навчання у навчальному процесі вищих педагогічних навчальних закладів. Розроблено та експериментально перевірено методику формування знань з мікроеволюції у студентів вищих педагогічних навчальних закладів на основі створеного педагогічного програмного засобу “Microevolution 1.0”. За допомогою математичних методів варіаційної статистики обґрунтовано ефективність методики формування знань з мікроеволюції із застосуванням педагогічного програмного засобу “Microevolution 1.0” у вищих педагогічних навчальних закладах.
В диссертации приведено теоретическое обобщение и новое решение проблемы повышения эффективности формирования знаний по микроэволюции у будущих учителей биологии. Раскрыты теоретические основы раздела “Микроэволюция” в учебном курсе “Эволюционное учение” и проблемы формирования знаний студентов по микроэволюции. Выявлено, что недостаточное количество украиноязычного компьютерно-ориентированного программного обеспечения для учебного процесса и соответствующих педагогически обоснованных методик, ориентированных на систематическое применение современных компьютерных средств обучения во время изучения раздела “Микроэволюция” в курсе “Эволюционное учение”, усложняет учебно-познавательную деятельность студентов высших педагогических учебных учреждений.
The dissertation presents theoretical generalization and new solution of the problem of effectivity of microevolution knowledge formation of future Biology teachers. The theoretical bases of the section “Microevolution” in the course of “Evolution teaching” were revealed and the problems of students’ microevolution knowledge formation were analyzed. Didactic possibilities of present pedagogical Biology programme means using at the lessons of Microevolution in higher pedagogical educational establishments were critically analyzed. Psycho-pedagogical foundations of successful working out and using of computer means of teaching during educational process in higher pedagogical institutions were outlined. The possibilities of modern computer technologies for creating pedagogical programme means were revealed. Methodology of microevolution knowledge formation of future Biology teachers on the base of firstly created educational programme means “Microevolution 1.0” was worked out and experimentally checked. With the help of mathematical methods of variation statistics the expediency of pedagogical programme means “Microevolution 1.0” using in educational process of higher pedagogical institutions was scientifically grounded.